Iranian Agriculture News Agency

قرائت همزمان مصارف آب و برق در چاه های کشاورزی امکان پذیر شد

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا ) اعلام کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، امکان قرائت همزمان مصارف آب و برق چاه های کشاورزی در فناوری جدید این سازمان امکان پذیر شد.

قرائت همزمان مصارف آب و برق در چاه های کشاورزی امکان پذیر شد
قرائت همزمان مصارف آب و برق در چاه های کشاورزی امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدمحمد صادق زاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار داشت: موضوع کمبود آب در کشور و استفاده بی رویه از ذخایر زیرزمینی به عنوان یکی از چالش های روز کشور محسوب می شود و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه از ضروریات است.

وی گفت: استفاده بهینه از آب های زیرزمینی، کنتورهای هوشمند جایگزین دو کنتور موجود در چاه ها شده است.

صادق زاده افزود: کنتورهای هوشمند آب و برق می تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای استفاده بهینه از آب های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کنتورهای مزبور جایگزین دو کنتور موجود در چاه ها شده و قابلیت اندازه گیری همزمان آب و برق را دارد و سبب کاهش هزینه های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری می شود.

مدیرعامل سانا خاطرنشان کرد: پروژه کنتور هوشمند آب و برق یکی از پروژه های طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب بوده که اجرا و تحقق آن، اقدامی ملی برای مدیریت همزمان با منابع آب و انرژی است.

بر پایه این گزارش، کاهش بارندگی ها و کسری منابع آبی در کشور، برداشت مازاد و حفر غیر مجاز چاه های کشاورزی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده که با استفاده از این کنتورهای هوشمند که قابلیت رصد از راه دور را دارند، کمک شایانی در مدیریت مصرف آب خواهد شد.

پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور با حضور 541 شرکت شامل 341 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

شرکت هایی از کره جنوبی، ترکیه، چین، آلمان، اسپانیا، هنگ کنگ، آمریکا، اسلوونی، هند، سوئد، جمهوری چک، سوئیس، ژاپن، کانادا، بلژیک، تایوان، اوکراین، هلند، فنلاند و امارات متحده عربی، به عنوان کشورهای خارجی در نمایشگاه حاضرند ،که قرار است بیستم آبان ماه به کار خود پایان دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید