Iranian Agriculture News Agency

ورود سامانه جدید بارشی از فردا

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی روز گذشته سامانه بارشی که چند روزی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود، به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج شده و در ادامه تنها در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور موجب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد. بر همین اساس و به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان بوشهر، مناطق جنوبی فارس و خوزستان و برخی نقاط استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.  

ورود سامانه جدید بارشی از فردا
ورود سامانه جدید بارشی از فردا

طی امروز و فردا با جایگزینی زبانه ارتفاع روی کشور، به سبب سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دور از انتظار نخواهد بود. همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد. این سامانه به تدریج سبب افزایش ابرناکی، وزش باد و بارندگی در این نواحی خواهد شد. همچنین طی ٢ روز آینده افزایش نسبی دما در کشور رخ خواهد داد.

آسمان تهران امروز صاف، در پاره‌ای نقاط با غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ١٤ و ٥ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. فردا پنجشنبه، آسمان پایتخت صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود و اوایل شب نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای ١٦ و ٨ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور به دنبال اعلام پیش‌بینی این سازمان در مورد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر‌جمعیت در روزهای آینده، ضمن اشاره به وقوع پدیده وارونگی هوا در استان تهران، از روزهای ناسالم این استان در ٣ روز پیش‌رو خبر داد. به همین ترتیب از امروز چهارشنبه، ١٣ آبان تا جمعه ١٥ آبان شاخص کیفیت هوای تهران نسبت به روزهای پیشین در سطح نسبتاً پایین‌تری پیش‌بینی می‌شود. بر همین اساس هوای پایتخت امروز صاف با افزایش غبارآلودگی، فردا پنجشنبه صاف تا کمی ابری به تدریج با افزایش ابر و روز جمعه نیمه‌ ابری و غبارآلود، طی بعد از ظهر با بارش پراکنده خواهد بود.

در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ٣٤ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ٢ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید