Iranian Agriculture News Agency

ورود سامانه جدید بارشی از فردا

بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ابرناکی، بارش باران و وزش باد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور دور از انتظار نیست. همچنین در نقاط کوهستانی شمال شرق بارش برف پدیده‌ای محتمل به نظر می‌رسد. از امروز افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. امروز بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رخ خواهد داد.

ورود سامانه جدید بارشی از فردا
ورود سامانه جدید بارشی از فردا

فردا بعد از ظهر نیز سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد که از چهارشنبه با شمالی شدن جریانات، ضمن تقویت سامانه بارشی، طی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد، در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای ٢٣ و ١٠ درجه سانتیگراد است. همچنین روز سه‌شنبه هوای پایتخت صاف تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد و غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای ٢٥ و ١٢ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود .

بنا بر اعلام مرکزکنترل و پایش محیط زیست کشور، روز گذشته هوای اهواز ناسالم، تبریز پاک و کلانشهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد در شرایط سالم قرار داشته‌اند. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت روز گذشته با روند کاهشی میانگین غلظت آلاینده ذرات کمتر از ٥/٢ میکرون، در شرایط سالم قرار داشته است. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٥/٢ میکرون، با ٤ عدد کاهش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ٦٧ قرار گرفت. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ١٠ میکرون نیز در همین مدت از ٥٣ به ٥٠ کاهش داشته است .

طی این مدت ایستگاه‌های پارک قائم، فرمانداری شهرری و دانشگاه علم و صنعت، در مناطق ٢٠، ١٨ و ٤ به ترتیب با شاخص اعداد ٨١، ٧٧ و ٧٤ آلوده‌ترین نقاط جوی شهر تهران در ٢٤ ساعت گذشته بودند. همچنین ایستگاه گلبرگ با ٥٠ و ایستگاه‌های شهرداری منطقه ١٥ با عدد ٥١ و پونک با عدد ٤٩ سالم‌ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.

در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ٣٥ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ٢ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند .

گفتنی است سازمان هواشناسی کشاورزی ایران با توجه به شرایط اقلیمی هفته جاری توصیه‌های هواشناسی کشاورزی را برای مقطع زمانی تاریخ 27 مهرماه تا اول آبان ماه سال 1394 خورشیدی اعلام کرد که به طور خبر جداگانه از سوی خبرگزاری کشاورزی ایران در لینک اینجا در دسترس کاربران قرار دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید