Iranian Agriculture News Agency

60 هزار هکتار از اراضی مازندران به زیر کشت مکانیزه برنج رفت

نخستین نشاء مکانیزه سال 94 در استان مازندران در سطحی معادل 60 هزار هکتار انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از نخستین نشاء مکانیزه برنج سال 94 در این استان خبر داد و گفت: امروز طی مراسمی با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان در روستای "طوله‌کلا"ی شهرستان آمل، نخستین نشاء مکانیزه برنج در شالیزار جای گرفت.

دلاور حیدرپور افزود: در سال گذشته مبلغ 386 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون در بخش برنج ابلاغ شد که با کمک بانک کشاورزی 100 درصد آن جذب شده است و پیش‌بینی می‌شود که اعتبارات دیگری برای این بخش اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت برنج با دستگاه‌های نشاءکار در سال جاری از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد، به‌گونه‌ای که از 210 هزار هکتار اراضی شالیزاری این استان، حدود 60 هزار هکتار به روش مکانیزه کشت شود.

حیدرپور ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته 46 هزار هکتار از اراضی به‌صورت مکانیزه کشت شد.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت برنج در استان مازندران امسال نیز همچون سال‌های گذشته بوده و تغییراتی نداشته است، اما اینکه چه مقداری تولید داشته باشیم، بستگی به بارندگی‌های روزهای آینده دارد.

اختصاص 70 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به ارقام پرمحصول

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران یادآور شد: امسال پیش‌بینی شده است حدود 70 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در راستای اجرایی شدن طرح خوداتکایی به ارقام پرمحصول اختصاص یابد و در این راستا سطح زیر کشت ارقام پرمحصول حدود 30 درصد در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داشته است.

حیدرپور تأکید کرد: امسال ارقام پرمحصولی چون شیرودی، فجر، ندا و نعمت کشت شده است و مابقی ارقام نیز محلی است.

وی اظهار داشت: در فصل حاضر، مراحل داشت محصولاتی چون ذرت، گندم، جو و کلزا در شهرستان‌های استان مازندران در حال انجام است و هیچ آفت و بیماری غیرمتعارفی وجود ندارد.

حیدرپور درباره فعالیت شرکت تعاونی زنان روستایی در روستای گلوگاه نیز گفت: این واحد قرار است با مساعدت ژاپنی‌ها عملیات تهیه گیاهان دارویی در قالب اسانس و عرقیجات را به انجام برسانند که منتظر کمک‌های ژاپنی‌ها هستیم تا بتوانیم طرح فوق را اجرایی کنیم./

خبرنگار: مژگان ستار

A-940122-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید