Iranian Agriculture News Agency

ورود اتاق به تشکیلات جدید کانون‌های هماهنگی برنج

با لغو فعالیت کانون‌های هماهنگی در سراسر کشور، مقرر شد که با حضور مستقیم بخش خصوصی ازجمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در استان‌های مختلف، تشکیلات جدیدی ایجاد شود.

دبیر سابق کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت کانون‌های هماهنگی در کشور گفت: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ‌شده، فعالیت تمامی کانون‌های فعال در کشور راکد اعلام شده و فعالیت مجدد آنها منوط به تأسیس دوباره است.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: یک هیئت مؤسس 10 نفره باید تشکیل شود و دوباره انتخابات رئیس، دبیر و سایر اعضا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در انتخابات جدید کانون برنج، رکن اساسی را بازی می‌کند و قرار است به عنوان متولی امر انتخاب شود.

خانکشی‌پور ادامه داد: در گذشته تأسیس کانون‌ها برای مدت دو سال ابلاغ شده بود و بدین‌ترتیب با پایان یافتن مدت آن مقرر شد که کانون‌های جدیدی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات کانون‌های قبلی اتکای آنها به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، استانداری‌ها و در مجموع ارگان‌های دولتی بود، اما در دوره جدید قرار است بخش خصوصی ایفای نقش کند، به‌گونه‌ای که اتاق‌های بازرگانی نقش پررنگ‌تری در تأسیس این کانون‌ها خواهند داشت.

ایجاد جایگاه رسمی و قانونی در کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت سراسر کشور

مدرس دانشگاه جامع علمی - کاربردی یادآور شد: جایگاه رسمی و قانونی کانون‌های گذشته دچار مشکل بود، زیرا برای اعتبار و انجام اقدامات لازم نیازمند بودجه دولتی بوده‌اند و از آنجا که این اقدام تداوم نداشت، مشکلات اجرایی به‌وجود می‌آمد.

خانکشی‌پور تأکید کرد: در تأسیس کانون‌های جدید، شرایط شفاف‌تر شده است و طبق مصوبات موجود، بخش خصوصی باید بتواند مدیریت‌های لازم را در زمینه اعتباری انجام دهد.

وی اظهار داشت: هیئت مؤسس جدید باید تشکیل شود و سپس اعضای آن اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت نیاز، تغییراتی نیز در این بخش به‌وجود آید.

خانکشی‌پور همچنین گفت: هیئت مؤسس کانون جدید را تشکیل می‌دهند و سپس مجمع تشکیل شده و بعد از آن دبیر آن و رئیس انتخاب می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که در کانون جدید، از نظرات گذشتگان و تجاربشان استفاده شود.

خزانه‌گیری برنج در حال حاضر با ریسک همراه است

دبیر سابق کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج پیش‌بینی کرد که در سه ماهه سال 1394 بتوانیم شاهد شکل‌گیری کانون هماهنگی برنج باشیم.

خانکشی‌پور درباره وضعیت برنج در استان‌های شمالی نیز افزود: با توجه به برودت هوا طی هفته جاری، به برنجکاران توصیه شده است که از نشاء پرهیز کنند، زیرا نمی‌توان مدت طولانی نشاء را زیر پلاستیک و در خزانه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مناسب شدن هوا، نشاءکاری انجام شود و زمان انتقال نیز در وقت مناسبی صورت گیرد تا آسیبی به این محصول استراتژیک وارد نشود.

خانکشی‌پور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر خزانه‌گیری در استان‌های گیلان و مازندران با ریسک بالایی همراه است./

خبرنگار: مژگان ستار

A-931220-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید