Iranian Agriculture News Agency

فراکسیون صنایع غذایی مجلس دوباره فعال می‌شود

محمد حسینی، از بنیانگذاران انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران بعد از سال‌ها فعالیت در این انجمن، سرانجام الک خود را به دیوار آویخت و در دور جدید انتخابات این انجمن که در مؤسسه جهاد استقلال برگزار شد، جای خود را به دیگران داد. وی که حدود 30 سال در این انجمن حضور داشته و ایجاد فراکسیون صنایع غذایی در مجلس برای ارتباط  میان فعالان صنایع غذایی با نمایندگان قوه قانون‌گذاری، از اقدام های پر سرو صدای او محسوب می شود، پس از مدتی کم خبری و غیر فعال شدن فراکسیون صنایع غذایی مجلس، حال عضو هیئت‌مدیره 7 نفره انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی نیز نیست! اگرچه دکتر حسینی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایانا، در عین اظهار امیدواری به تاثیرات مثبت حضور 4 چهره جدید در هیات مدیره و فعال شدن دوباره مناسبات صنعت غذا با نمایندگان مجلس و اعلام فعال شدن دوباره فراکسیون صنایع غذایی مجلس می‌گوید: "من قصد دارم که به هیئت‌مدیره جدید خیلی کمک کنم!"

انتخابات هیئت‌مدیره جدید انجمن متخصصین علوم صنایع غذایی ایران برگزار شد؛ نظر شما درباره آن چیست و با توجه به حضور نداشتن شما چه تغییری در رویکرد آن خواهیم دید؟

جوان‌ها باید بر سر کار بیایند و پیشکسوتان در نقش مشاور فعالیت کنند، انتخابات اخیر انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران نیز در این راستا صورت گرفت. چهار نفر نیروی جدید هیئت‌مدیره انرژی جدیدی به انجمن وارد می‌کنند، اگرچه نیروهای قدیمی نیز کماکان به‌عنوان بازوی انجمن و مشاور در خدمت انجمن هستند.

در برنامه‌های انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی چه تغییراتی ایجاد خواهد شد؟

افراد جدید هیئت‌مدیره، برنامه ریزی و پیشنهادهای جدیدی در جهت اعتلای انجمن در صنعت غذا خواهند داشت، اما وحدت گروهی و احترام به پیشکسوت‌ها در دستور کار اصلی اعضای انجمن خواهد بود.

انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی در دور جدید خود چه برنامه‌هایی باید داشته باشد؟

هیئت‌مدیره جدید در جهت برنامه‌ها و سیاست‌های مصوب انجمن حرکت خواهد داشت، اما توسعه عملی صنعت غذا مهم‌ترین رویکردی است که در دور تازه هیئت‌مدیره دنبال می‌شود.

با شناختی که از اعضای هیات مدیره جدید دارید، انجمن چه برنامه‌هایی جدیدی برای توسعه عملی انجمن و بخش صنایع غذایی کشور دارد؟

توسعه عملی، آموزشی و ارتباط با دانشگاه، افزایش برگزاری کنگره‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که برای سال آینده در دستور کار انجمن علوم و صنایع غذایی قرار دارد.

با توجه به کاراکتر پیشکسوتی شما در انجمن، آیا عدم حضور شما در هیئت‌مدیره جدید باعث بروز اختلاف نظر ها و مشکلاتی در اداره این انجمن خواهد شد؟

اصلاً، دوستان خوبی در هیئت‌مدیره قرار دارند و هماهنگی‌های خوبی با آنها برقرار است و البته من نیز به آنها خیلی کمک خواهم کرد.

انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی چه کاستی‌هایی در گذشته داشته است که در دور جدید باید اصلاح شود؟

بالطبع، هر حرکتی کاستی‌هایی دارد، حرکت انجمن نیز کاستی‌هایی داشته است و مقداری از فعالیت‌های انجمن تقلیل یافته است که در هیئت‌مدیره جدید، این فعالیت‌ها دوباره افزایش می‌یابد.

این فعالیت‌های تقلیل‌یافته چیست و چه برنامه‌هایی برای آینده انجمن وجود دارد؟

فعالیت دوباره "فراکسیون صنایع غذایی"، تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها، افزایش تعامل با کارخانه‌های عضو، از برنامه‌های جدیدی است که در کنار برنامه‌های جاری انجمن مانند کلاس‌های آموزشی، همایش‌ها، جشنواره‌ها در دستور کار انجمن قرار خواهد گرفت.

چرا فراکسیون صنایع غذایی مسکوت مانده است؟

انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران در دوره گذشته توجه زیادی به فراکسیون صنایع غذایی مجلس نداشت که همین امر باعث مسکوت ماندن فعالیت فراکسیون صنایع غذایی مجلس شد.

فراکسیون صنایع غذایی از همگامی و همکاری انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی با مجلس نشأت گرفته بود که در سال‌های بعدی این همراهی ضعیف شد.

این عدم همکاری از جانب شما بود یا مجلس؟

این عدم همکاری از سمت مجلس نبوده و بیشتر از سمت انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی بوده است، امیدواریم که در دور جدید دوباره فراکسیون صنایع غذایی مجلس فعال شود.

نظر شما درباره چراغ راهنمایی مواد غذایی که بیانگر ارزش غذایی محصول عرضه شده است، چیست؟

اطلاعی از طرح چراغ راهنمایی مواد غذایی وزارت بهداشت ندارم و چنین موردی را در جهان سراغ ندارم که برای مشخص کردن کیفیت محصولات غذایی بر روی بسته‌بندی از نشانه‌های رنگی استفاده شود.

برای بهبود تغذیه مردم ایران، فقط باید اطلاعات غذایی آنها را بالا برد تا خود بتوانند تشخیص دهند که چه محصولاتی برای سلامت آنها و داشتن تغذیه سالم مناسب است./

گفتگو از: ابراهیم نژادرفیعی

N-930925-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید