Iranian Agriculture News Agency

کانون‌های هماهنگی کشور ساماندهی می‌شوند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی نامه‌ای، فعالیت کلی کانون‌های هماهنگی کشور ازجمله کانون‌های هماهنگی بخش کشاورزی را به‌منظور ساماندهی مجدد، به‌طور موقت راکد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج با اعلام این خبر گفت: مقرر شده از این پس، کانون‌ها در هر حوزه کاری در کشور بر اساس اساس‌نامه جدیدی مصوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بر اساس ساختار و هیئت مؤسس جدید، فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: فعالیت کانون‌های بخش کشاورزی نیز منوط به رعایت اساسنامه جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق این اساسنامه برای شکل‌گیری مجدد هر کانون باید حداقل 10 نفر از افراد معتمد و صاحب‌نظر از حوزه‌های مختلف کاری مربوط به آن صنعت به‌عنوان هیئت مؤسس معرفی شوند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این اقدام دولت را در راستای ساماندهی کانون‌های کشاورزی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: از این پس، کمک‌های دولت به کانون‌ها در بودجه سالانه لحاظ خواهد شد و برای آنها، ساختاری مشابه انجمن‌ها دیده می‌شود.

خانکشی‌پور تصریح کرد: پیش از این حمایت دولت از کانون‌ها، سازمان‌یافته نبوده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم افراد توانمند، متخصص، باتجربه و خودجوش را در چارچوب اساسنامه جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به‌منظور پیشبرد اهداف برنج برای کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج معرفی کنیم.

خانکشی‌پور انتشار برنامه راهبردی خودکفایی برنج در قالب یک کتاب را ازجمله اقدام‌های چهارساله این کانون عنوان کرد./

خبرنگار: فرحناز هاشمی

A-930904-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید