Iranian Agriculture News Agency

خداحافظی کارکنان بانک کشاورزی و تشکل‌ها با طالبی و خوش‌آمدگویی گرم به شهیدزاده

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل بانک کشاورزی ایران، عصر امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات شعبه مرکزی این بانک و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و کارکنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ساعتی پیش در حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان جهاد کشاورزی مدیران تشکل‌های کشاورزی، مدیران و کارکنان بانک کشاورزی از زحمات محمد طالبی، مدیرعامل سابق بانک کشاورزی به شکلی باشکوه و خاطره‌انگیز تجلیل شد و مرتضی شهیدزاده نیز به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک کشاورزی مورد استقبال و خوش‌آمد گرم حاضران قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که البته بر خلاف آیین‌های رایج تودیع و معارفه، از آن به‌عنوان "آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک کشاورزی" یاد شده بود؛ محمد طالبی در واپسین سخنرانی خود به‌عنوان مدیرعامل بانک کشاورزی، ضمن سپاسگزاری از تمام همکارانش طی هفت سال مدیریت این بانک تخصصی، از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز بابت داشتن روحیه پرتلاش و در عین حال سعه‌صدر بالا در همراهی با این بانک تمجید کرد و گفت: در طول دوران حضور وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم در دولت، محال بود که وزیر جهاد کشاورزی در جلسه‌ای از تقویت بانک کشاورزی حمایت نکند.

وی در پایان با تکرار سه‌باره واژه "تشکر" از همگان بابت همراهی آنها در این دوران و همچنین این مراسم سخنانش را به پایان برد.

امیدواری حجتی به افزایش اعتبارات بانک کشاورزی با قانونی شدن لایحه خروج از رکود

بنا بر این گزارش، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به احادیث و روایات مختلف در دفاع از مقام شامخ "کشاورز" و محبوبیت بالای هرآن کس که بذر می‌کارد، اظهار داشت: لذا با توجه به چنین مخاطبانی، باید همه ما قدر آنها را بدانیم و کاری که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.

وی با اشاره به درخشش بانک کشاورزی در میان تمام بانک‌ها به‌رغم محدودیت منابع مالی و نیازهای شدید بخش کشاورزی اظهار امیدواری کرد تا پس از تبدیل لایحه خروج از رکود که توسط دولت به مجلس تقدیم شده است، بانک کشاورزی نیز از این بستر قانونی به شکل شایسته برخوردار شود.

وزیر جهاد کشاورزی، طالبی (مدیرعامل در حال تودیع) را به‌رغم محدودیت‌های شدید منابع مالی، از خدمت‌گزارانی دانست که برای حمایت از بخش کشاورزی هر چه در توان داشت گذاشته و در اوج رکود و اوایل شکل‌گیری دولت تدبیر و امید نیز در زمینه توسعه مکانیزاسیون و تامین نهاده‌های کشاورزی پای کار و همراهی با دولت بوده است.

حجتی در همین راستا به مثالی از دفاع و پیگیری طالبی در استمهال بدهی باغدارانی که بابت وام‌های کمتر از 10 میلیون تومان در معرض گرفتاری بودند، اشاره کرد و در پایان از طرف طیب‌نیا، وزیر اقتصاد نیز از مدیرعامل جدید بانک کشاورزی که مسئولیت محوله را پذیرفته است، قدردانی و برای وی آرزوی توفیق کرد.

کلانتری: شهیدزاده روسفیدتان خواهد کرد

عیسی کلانتری، دبیرکل "خانه کشاورز" نیز به‌عنوان یکی دیگر از مدعوین در ابتدا طبق رویه‌ای که از او انتظار می‌رفت، سخنانش را با مزاحی این بار در باب آیین‌های تودیع و معارفه آغاز کرد و گفت: "هر آمدنی رفتنی دارد و هر رفتنی آمدنی؛ یک روز طالبی از بانک کشاورزی می‌رود و شهیدزاده می‌آید و یک روز هم شهیدزاده می‌رود و طالبی می‌آید! "(خنده و کف زدن حضار ازجمله شهیدزاده، مدیرعامل جدید بانک کشاورزی)

وی در ادامه با ابراز خشنودی از حضور یافتن سیاست‌گزاران خوب در بخش کشاورزی به‌رغم محدودیت‌ها و سپاس از دولت‌مردانی که پس از هشت سال ازهم‌پاشیدگی بخش کشاورزی که در آستانه مرگ بود، افزود: خوشبختانه اگرچه طالبی از مدیران منصوب در دولت پیشین بود، اما با درایت خود، مانع تحمیل تنش‌های رایج توسط دولت‌های نهم و دهم به نهاد حساس بانک کشاورزی شد.

کلانتری با شهادت گرفتن از حجتی، بخشنده و کشاورز در اوضاع وخیم بخش کشاورزی در آغاز به کار دولت یازدهم خاطرنشان کرد: همگان به این موضوع واقف هستند که اگر خیلی تلاش شود در سال 1396 خورشیدی، جایگاه بخش کشاورزی، تازه به موقعیت سال 1394 بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه طالبی به‌عنوان مدیرعاملی که از میان سه پیشنهاد مدیرعاملی بانک صادرات، تجارت و کشاورزی گزینه سوم را انتخاب کرد، ادامه داد: در این رابطه طالبی دلیل آن را پیشه کشاورزی پدرش و تعصب بیشتر به این قشر زحمتکش عنوان کرده بود.

دبیر کل خانه کشاورز در مقام دفاع از معرفی و انتصاب مرتضی شهیدزاده به مدیرعاملی بانک کشاورزی نیز تصریح کرد: من شهیدزاده را از سال 1361 خورشیدی که مدیرکل کشاورزی استان خوزستان بود می‌شناسم و به شهادت آقایان سلامتی و زالی، او به‌عنوان برادر دو شهید در دوران جنگ، شخصاً در صحنه عملیات‌ها حاضر می‌شد.

کلانتری با بیان اینکه پس از پایان جنگ خواستار مشوق ادامه تحصیل او شده بود، یادآور شد: او نیز در رشته مکانیزاسیون ادامه تحصیل داد و به‌عنوان دانش‌آموخته ممتاز این رشته نیز فارغ‌التحصیل شد.

وی با بیان اینکه اشاره‌اش به تحصیلات مکانیزاسیون شهیدزاده با هدف یادآوری اهمیت مشکلات حاکم بر آب کشور بوده است، تأکید کرد: خوشبختانه از آنجا که شهیدزاده مشکلات کشاورزی را به لحاظ فنی خیلی خوب می‌شناسد، لذا امید می‌رود تا در سرمایه‌گذاری برای افزایش بهره‌وری آب و خاک کشور و تأمین تسهیلات گسترده مورد نیاز آن، خلاقیت‌ها و ابتکار عمل‌های تازه‌ای نشان بدهد.

کلانتری با بیان اینکه طی دوران حضور وی در بانک‌های گردشگری و اقتصاد نوین ضعف کار نکردن وی با بانک‌های خصوصی هم مرتفع شده است؛ افزود: انتخاب شهیدزاده از سوی حجتی انتخاب درستی است و به وزیر جهاد کشاورزی بابت این هوشمندی‌اش شادباش می‌گویم.

وی در پایان سخنانش و تکمیل دفاعیاتش از انتخاب شهیدزاده، خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی و بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: "یقین داشته باشید که شهیدزاده شما را روسفید خواهد کرد."

دعوت شهیدزاده از دانشگاهیان برای مشورت و ارائه پیشنهادات سازنده

مرتضی شهیدزاده، سی‌ونهمین مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این آیین با تشکر از همه و طالبی مدیرعامل پیشین بانک کشاورزی که طی هفت سال سخت، مسئولیت این بانک را با چالش‌های فراوان بخش به عهده داشت، اجرای منویات بانکداری اسلامی و کاشتن بذر امید در خانواده بزرگ بانک کشاورزی را از همین لحظه به‌عنوان مأموریت خود اعلام کرد و اظهار داشت: البته این مأموریت به سرانجام نمی‌رسد، مگر با عزم جزم و ایمان، به‌عنوان فصل مشترک همگان.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در کنار وظایف اقتصادی، وظایف فرهنگی شامل تکریم مراجعان و مشتریان را نیز به عهده دارد، ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر، این امر مهم در اذهان عموم مردم نیز نهادینه شده که "بانک تنها خزانه پول‌های انباشته شده نیست" و خدمات بانکداری اشکال متنوع و به‌روزی دارد که می‌توان برای تسهیل مناسبات مالی بهتر در امر تولید و خدمات، از آن بهره‌مند شد.

مدیرعامل جدید بانک کشاورزی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی همواره در زمره سرآمدان شبکه بانکی کشور بوده است، اظهار امیدواری کرد این بانک با اتکا به پروردگار و بهره‌گیری از الگوهای مدیریتی روز، در ایفای نقش شایسته نظام بانکی، خلاق، کوشا و کارآمد باشد.

شهیدزاده در پایان از دانشگاهیان دعوت کرد تا نقطه نظرات مشورتی و پیشنهادی خود را جهت رفع معضلات کنونی و ارتقای خدمات به بهره‌برداران و مردم مطرح سازند.

لازم به ذکر است، در پایان این آیین، ضمن تقدیم هدایایی نفیس از جانب وزیر جهاد کشاورزی و کارکنان بانک کشاورزی به طالبی، برخی تولیدکنندگان مانند صفری (از کارآفرینان سرشناس بخش کشاورزی در ورامین) و همچنین انجمن مطبوعات تخصصی بخش کشاورزی، از مدیرعامل سابق بانک کشاورزی تجلیل شد./

تصاویر این مراسم متعاقباً در همین خبرگزاری منتشر خواهد شد.

گزارش و عکس‌ها: علیرضا صفاخو

P-930828-02

خبر مرتبط:

تغییر مدیرعامل بانک کشاورزی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید