Iranian Agriculture News Agency

پایانه صادراتی گل و گیاه به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تبدیل می‌شود

برای جلب نظر مسئولان و سرعت بخشیدن تکمیل پایانه صادراتی نیمه‌کاره گل و گیاه، پیشنهاد تبدیل آن به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در نشستی که اتحادیه‌های سراسری بخش کشاورزی گردهم آمدند و درباره مسائل و مشکلات بخش با یکدیگر همفکری و مشارکت کردند، ضمن آنکه بر لزوم اتحاد و هماهنگی و زدودن تفرقه در میان مدیران و مسئولان بخش کشاورزی تأکید شد، پیشنهاد تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی برای حل و فصل برخی مشکلات داده شد.

بنا بر این گزارش، در کنار موضوع داغ استفاده از روغن پالم در تولیدات فرآورده‌های لبنی که از موارد مطرح در این جلسه بود و قرار بر این شد که با پیگیری کل تشکل‌ها و ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت بر لزوم تفاوت قائل شدن میان کارخانه‌های متخلف و کارخانه‌های درستکار در حوزه کشاورزی و غذا پیگیری شود، پیشنهاد تبدیل پایانه نیمه‌کاره اما بزرگ و صادراتی گل و گیاه به پایانه صادراتی محصول کشاورزی ارائه شد.

پایانه‌ای که چندین سال است به‌دلیل مشکلات نقدینگی، نیمه‌کاره رها شده است. پیشنهاد حاضران برای سرعت بخشیدن اجرای این پروژه با تبدیل پایانه صادراتی گل و گیاه کشور به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی برای جلب نظر مسئولان مطرح گردید که در این باره نیز جلال عجایبی، مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه ایران و مجری این طرح با آن موافقت کرد.

این پروژه که هم‌اکنون به‌صورت نیمه‌کاره رها شده است، بر اساس اعلام مدیرعامل این اتحادیه دارای 100 میلیارد تومان سرمایه‌ ثابت است و برای تکمیل فقط نیازمند 20 میلیارد تومان وام بانکی است که در این باره نامه‌نگاری‌هایی با وزارت جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بانک عامل (کشاورزی) صورت گرفته است.

با راه اندازی این پایانه که با هدف اولیه صادرات گل و گیاه در احمدآباد مستوفی و در 115 هزار مترمربع بنا شده است،نیاز 40سال آینده کشور فراهم می شود. پایانه ای که غرفه‌های گمرک، قرنطینه، شرکت‌های هواپیمایی و بانک‌ها در آن وجود دارد تا اقدام‌های لازم در راستای صادرات را انجام دهند.

به گفته فعالان کشاورزی زمانی که این پایانه راه‌اندازی شود، صادرات نیز به صورت فعال صورت می‌گیرد که متعاقبا تاثیر مثبت خود را بر تولید نیز خواهد گذاشت./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930520-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید