Iranian Agriculture News Agency

صدور کارت سوخت کشاورزان سرانجام امکان‌پذیر شد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در اشاره به نتیجه حضور وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون از پذیرش وزیر نفت با صدور کارت سوخت برای کشاورزان مشروط به اینکه کشاورزان در مرحله اول سوخت را فقط از جایگاه‌های تعیین شده دریافت کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، محمدمهدی برومندی در رابطه با جزئیات جلسه امروز کمیسیون گفت: دستور کار اول جلسه مربوط به پرسش نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از وزیر نفت در مورد علت توزیع نامناسب سوخت بین تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی بود که با توضیحات وزیر و قول مساعدی که برای رفع مشکلات داده شد، پرسش کننده از پاسخ‌ها قانع شد.

وی با بیان اینکه دستور کار دیگر جلسه مربوط به اعطای کارت سوخت به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی بود که از گذشته نیز در کمیسیون کشاورزی و حتی این اوخر در خبرگزاری ایانا نیز پیگیری می‌شد، افزود: کشاورزان برای دریافت فرم سوخت، باید به صورت ماهانه و اینترنتی ثبت نام کنند.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در اشاره به جزئیات چگونگی دریافت این کارت سوخت‌ها خاطرنشان کرد: آن‌ها باید پس از دریافت فرم، به اداره پخش فراورده‌های نفتی، مدیریت جهادکشاورزی و اداره امور آب شهرستان‌ها مراجعه کنند که معمولاً هم به دلیل اتمام فرصت زمانی، موفق به دریافت سهیمه سوخت نمی‌شوند.

برومندی ادامه داد: مجموعه این مشکلات در کنار خشکسالی و کم‌بارشی‌های اخیر، اعطای سوخت به کشاورزان را ضرورت می‌بخشد، از این رو نمایندگان معتقد بودند که وزارت نفت با اختصاص کارت سهمیه سوخت، به کشاورزان کمک کند.

وی تصریح کرد: چندی پیش وزیر جهادکشاورزی با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی این موضوع را مربوط به وزارت نفت دانست، لذا برای هم‌افزایی از وزیر نفت دعوت شد که با حضور در جلسه فکری به حال تأمین سوخت کشاورزان کند.

برومندی با بیان اینکه زنگنه نیز در این جلسه برای تخصیص کارت سوخت به کشاورزان اعلام آمادگی کرد و مشکل را فقط در این نکته دانست که اکنون کشاورزان از 16 هزار جایگاه سوخت گازوئیل دریافت می‌کنند، یادآور شد: جایگاه‌هایی که با کارت سوخت به کشاورزان گازوئیل ارایه می‌دهد، تنها چهارهزار جایگاه است.

وی تأکید کرد: در نهایت وزیر نفت قبول کرد که ارائه کارت سوخت به کشاورزان صورت پذیرد، اما مشروط به اینکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه‌های تعیین شده سوخت دریافت کنند که نمایندگان کمیسیون نیز پذیرفتند.

تشکیل کارگروه صدور کارت سوخت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: همچنین مقرر شد که وزارت نفت، کارگروهی برای صدور کارت سوخت تشکیل دهد، کارگروهی نیز متشکل از چهار نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی شامل بنده، پاپی‌زاده، نیازآذری و میرمرادزهی تشکیل شد که در کنار وزارت نفت، برای تهیه کارت سوخت و برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی که از مصوبات بودجه سال 1393 خورشیدی است، اقدام کنیم.

لازم به ذکر است چندی پیش کامبیز عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی که انصافا مرکز تحت مدیریت وی در دوره دولت تدبیر و امید پرفروغ و فعال ظاهر شده است و دفتر وزارتی نیز توجه ویژه به بحث مکانیزاسیون داشته و دارد، د ر گفتگوهایی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از رویه گذشته انتقاد کرده و خواستار رعایت شان کشاورزان ایرانی در دریافت سهمیه سوخت شده بود./

P-930431-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید