Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد:

قوچ رومانوف به کشور وارد شد

نژاد جدید گوسفند به نام قوچ رومانوف که چندقلوزاست، از کانادا و فرانسه به کشور وارد شده و در مرحله قرنطینه است و در یک ماه آینده به دامداری‌ها می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از اجرایی شدن قانون انتزاع، واردات نهاده‌های دامی در تعادلی مناسب توسط بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

حمید ورناصری افزود: وضعیت واردات در حال حاضر روال عادی را طی می‌کند و موجودی‌های کشور نیز به حد کفایت است.

وی خاطرنشان کرد: روند واردات در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و با تجمیع وظایف در یک وزارتخانه، امکان ارتباط مناسب و تعامل بیشتر شده است.

ورناصری درباره وضعیت گاوهای هولشتاین ژنومیک ادامه داد: این گاوها به کشور وارد شده و مواد ژنتیکی آن‌ها بین دامداری‌ها توزیع شده است.

وی تصریح کرد: نژاد سمینتال (شیری - گوشتی) نیز با یک‌چهارم قیمت واردایت در حال توزیع بین دامداری‌ها است.

شناسایی برترین گاوهای نر و ماده ژنومیک در کشور برای نخستین‌بار

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری شاهد تولد نخستین گوساله‌های ژنومیک باشیم.

ورناصری یادآور شد: به چند سال زمان نیاز است تا نژادهای فوق اثرات خود را بر تولید محصولات لبنی بگذارند.

وی از واردات قوچ رومانوف که چندقلوزا است، خبر داد و تأکید کرد: واردات این دام انجام شده و مرحله قرنطینه را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که از یک ماه آینده وارد دامداری‌ها شده و به کمک تولید بیاید.

ورناصری از شناسایی گاوهای نر و ماده ژنومیک در کشور خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین‌بار در کشور، تمامی گاوهای نر و ماده برای تعیین بهترین ژن‌ها شناسایی شده و پس از انجام آزمایش‌های مختلف، نژادهای برتر معرفی شد.

وی همچنین گفت: نژادهای برتر برای دامداری‌های بزرگ انتخاب شد تا بتواند در خدمت تولید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد در پایان افزود: دامدارانی که دام آنها برتر معرفی شده است، می‌توانند برای دورگ‌گیری و تولد گوساله‌هایی که دارای خصوصیات مادری خود باشند، مورد استفاده قرار گیرند./

خبرنگار: مژگان ستار

L-930423-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید