Iranian Agriculture News Agency

صادرات 7/38 میلیون دلاری ماشین‌آلات صنایع غذایی

صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی سال گذشته به رقم 7/38 میلیون دلار رسید و کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی و قزاقستان مهمترین بازارهای هدف در این صنعت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت؛ مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی گفت: میزان صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی از رقم 23 میلیون دلار در سال 87، به رقم 7/38 میلیون دلار در سال 92 رسیده است.

محمود بازاری توانمندی و ظرفیت کشور در این بخش را گسترده ذکر کرد و افزود: صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی بخشی از اقلام سبد صادراتی کشور است که به دلیل اهمیت آن، بازار مناسب و رو به رشدی دارد.

وی افزود: صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی در سال 92 نسبت به سال 91 در کشور عراق با 30 درصد رشد، در ترکمنستان با 25 درصد و در قزاقستان با 650 درصد رشد مواجه بوده است.

بازاری یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی و توسعه صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی ساخت ایران را رایزنان بازرگانی ذکر کرد و گفت: رایزنان بازرگانی با شناخت دقیق بازارهای هدف و بررسی وضعیت رقبا می‌توانند راهکارهای دقیقی برای توسعه صادرات این محصولات ارائه کنند.

وی نقش رایزنان در کاهش هزینه صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای هدف را بسیار مهم خواند و افزود: تعرفه‌های ورود کالاهای ایرانی به کشورهای هدف اولویت‌دار، باید مورد توجه رایزنان بازرگانی کشورمان قرار گیرد تا از این طریق هزینه صادرات کالاهای ایرانی به این کشورها کاهش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید