Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام مدعی شد:

پرداخت گزینشی وزارت صنعت در پرداخت مطالبات دامداران

وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرداخت مطالبات دامداران به‌صورت گزینشی عمل کرده و این پول را تنها به حساب برخی از کارخانه‌ها واریز کرده است.

مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خلاف مصوبه دولت تدبیر و امید، پرداخت مطالبات دامداران را مسدود کرده و دامداران را در وضعیت نابه‌سامانی قرار داده است.

محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: از ابتدای سال جاری، هزینه‌های تولید دامداران در تمام بخش‌ها نظیر نهاده‌ها، حمل و نقل، دستمزدها، انرژی و... گران شده است، اما نرخ شیر خام از سال گذشته تغییری نکرده و نرخ مابه‌التفاوت آن نیز توسط دولت پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دامداران 300 میلیارد تومان مطالبه از دولت بابت مابه تفاوت نرخ شیر خام طلب دارند که پرداخت بخشی از آن در آخرین روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، ولی به دلیل اینکه این کار به‌صورت گزینشی انجام شده، این پول تنها به حساب برخی کارخانه‌ها مانند کاله، پگاه و پاک برای پرداخت به دامداران طرف قرارداد آن ها واریز شده است و دامداران طرف قرارداد سایر کارخانه ها از مطالبات خود بازمانده اند.

مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام ادامه داد: در سال جدید نرخ انواع نهاده‌های دام مانند سویا، یونجه، تفاله چغندرقند و کلزا افزایش یافت و به ترتیب به هر کیلوگرم یک‌هزار و 850، 850، 970 و یک‌هزار و 700 تومان رسید، اما نرخ شیر خام بر روی 1110 تومان ثابت ماند.

وکیل‌گیلانی تصریح کرد: درحالی دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی از پرداخت پول به حساب دامداران سخن به میان می‌آورد، که باید مشخص کند این پول به حساب چه کسانی واریز شده است.

وی در پایان یادآور شد: حسن رکنی، معاونت امور دام نیز موضوع پرداخت مطالبات دامداران را از وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت پیگیری می‌کند، اما تا زمان عدم همکاری این وزارتخانه، نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930321-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید