Iranian Agriculture News Agency

شیرینی های پادشاه شکلات اوکراین کار خودش را کرد!

مرد ثروتمند اوکراین و صاحب کارخانه‌های شکلات‌سازی اوکراین، به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شد.

شیرینی های پادشاه شکلات اوکراین کار خودش را کرد!

به گزارش خبرنگار واحد بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، سرانجام پترو اولکسیوویچ پوروشنکو، پادشاه شکلاتی‌ کی‌یف و یکی از سیاست‌پیشگان باتجریه اوکراین که مالک کارخانه های بزرگ شیرینی و شکلات در اوکراین است، با غلبه بر رقیب سرشناسی مثل تیموشنکو، معروف به ملکه گاز اوکراین، فاتح انتخابات ریاست جمهوری شد و اگرچه که اکنون به هیچ یکی از احزاب سیاسی در این کشور وابستگی ندارد، اما تنها ثروتمند بزرگ اوکراین است که از همان ابتدا از مخالفین دولت ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهور سابق اوکراین هم بود.

این میلیاردر 48 ساله به دلیل تملک ROSHE، بزرگ ترین تولید کننده شیرینی و شکلات در اوکراین، به عنوان "پادشاه شکلات" نیز خوانده می‌شود. در واقع شکلات نقش مهمی در زندگی سیاسی وی داشته است به گونه ای که پس از ممنوعیت ورود شکلات‌های وی به روسیه، به بهانه زیان‌آور بودن آن ها، وی واکنش تندی نشان داد و حمایت‌های خود از جبهه طرفدار اروپا را دوچندان کرد.

در تصاویر زیر تصاویر برخی از محصولات کارخانه های روشن متعلق به پادشاه شکلات اوکراین را ملاحظه می کنید.

بنابر این گزارش، پوروشنکو، همچنین مالک کانال 5 اوکراین است که محبوب ترین کانال تلویزیونی خبری در این کشور محسوب شده و در دوران اعتراضات به دولت قبلی اوکراین به صورت علنی از مخالفین حمایت می‌کرد. نشریه فوربس ثروت شخصی این نامزد ریاست‌جمهوری اوکراین را 1/6 میلیارد دلار و هفتمین فرد ثروتمند اوکراین معرفی کرده است.

پترو پروشنکو؛ پادشاه شکلاتی‌ کی‌یف

پترو اولکسیوویچ پوروشنکو، نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در کنار خانواده‌اش

زندگی سیاسی

پوروشنکو، تاکنون برای چندین بار به عنوان نماینده پارلمان اوکراین انتخاب شده و با هر دو جناح سیاسی طرفدار اروپا و طرفدار روسیه همکاری کرده است.

وی در دوران نخست‌وزیری یولیا تیموشنکو از سال 2009 تا 2010 به عنوان وزیر خارجه فعالیت کرد و مدت کوتاهی نیز در سال 2012 وزیر اقتصاد بود. وی همچنین در سال 2005 دبیر شورای امنیت و دفاع ملی بود.

پورشنکو یکی از اعضای مؤسس "حزب مناطق"، حزب ویکتور یانوکویچ، بود. با این حال پس از اینکه در سال 2001 در تأسیس این حزب نقش داشت، در همان سال حزب را ترک کرد تا جناح انتخاباتی "اوکراین ما" که به حمایت از ویکتور یوشچنکو پرداخته بود را هدایت کند.

پورنشکو در عین حال یکی از اعضای اصلی جنبش موسوم به انقلاب نارنجی بود که منجر به قدرتگیری یوشچنکو و تیموشنکو در سال 2004 شد. یوشچنکو پدرخوانده فرزندان پورشنکو است.

پورشنکو در 12 مارس به شبه‌جزیره کریمه رفت تا مردم را متقاعد کند از اوکراین جدا نشوند

"یک سبک زندگی جدید"

پوشنکو از منطقه عمدتا روسی زبان اودسا در جنوب اوکراین سر برآورده است، اما پایگاه سیاس در منطقه مرکزی وینیتسیا قرار دارد، جایی که زندگی سیاسی و تجاری خود را آغاز کرد.

پترو پروشنکو؛ پادشاه شکلاتی‌ کی‌یف

پروشنکو در کنار بانو تیمشنکو( ملکه گاز) ، رقیب اصلی انتخاباتی‌اش (ژانویه 2005)

شعار انتخاباتی اصلی پروشنکو عبارت است از "یک سبک زندگی جدید." وی خود را به عنوان سیاستمداری عملگرا ترسیم می‌کند که آینده اوکراین را در پیوستن به اروپا می‌بیند اما امیدوار است روابط با روسیه را نیز با استفاده از توانمندی‌های دیپلماتیکی که به عنوان وزیر خارجه به دست آورده است، بهبود بخشد.

مهم ترین وعده‌های انتخاباتی پورشنکو عبارتند از: اجرای اصلاحات در دولت‌های محلی، اعطای قدرت بیشتر به مناطق کشور، تسهیل اصلاحات اقتصادی و بهبود فضای سرمایه‌گذاری.

وی در کنار حمایت از اعطای قدرت بیشتر به دولت‌های محلی تأکید کرده است که با طرح فدرالیزه شدن کشور مخالف است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید