Iranian Agriculture News Agency

رحیم‌پور ازغدی: نظارت بر بازار مواد غذایی به معنای نابود کردن تولیدکننده نیست

نظارت بر این واحدها به معنای نابود کردن تولیدکننده نیست.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت نظارت بر واحدهای تولیدکننده مواد غذایی در همایش «قضا در غذا» که امروز اول خرداد ماه در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش تغذیه و بهداشت در مسائل روحی، روانی و جسمی عنوان کرد: این اهمیت لزوم نظارت بر بازار و کنترل مواد غذایی را بیشتر نمایان می‌کند.

وی با اعتقاد بر اینکه نظارت بر بازار حق‌الله و حق‌الناس است، عنوان کرد: تمام کسانی که در امور مربوط به تغذیه و بهداشت به خاطر مسائلی از جمله کسب سود کوتاهی کنند، در آخرت مسوول خواهند بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید بر روی واحدهای تولیدی مختلف و به ویژه مواد غذایی نظارت صورت گیرد، گفت: این نظارت نباید طوری باشد که واحد تولیدکننده نابود شود، بلکه نظارت باید در جهت اصلاح و بهبود باشد.

وی با اشاره به برخی روایات از ائمه(ع) در خصوص رعایت بهداشت،‌ سلامت، تغذیه و اهمیت نظارت بر بازار عنوان کرد: اینکه در چند هزار سال پیش این مسائل مورد توجه بوده، نشان از اهمیت ویژه آن در جامعه اسلامی است.

رحیم‌پور ازغدی اظهار کرد: حکومت نقش مهمی در حفظ و بهبود تغذیه در جامعه دارد؛ یک حکومت نمی‌تواند ادعا کند که اسلامی و حافظ تغذیه و سلامت مردم است و از طرف دیگر بر بازارهای تولید نظارت نداشته باشد، بنابراین نظارت در بازار تولید مواد غذایی یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی است و این امر به عنوان یک امر معروف و نهی از منکر قلمداد شده و واجب کفایی است.

منبع: ایسنا- منطقه خراسان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید