Iranian Agriculture News Agency

میز صنعت غذا در وزارت صنعت تشکیل می‌شود

با هدف استفاده از نقطه‌نظرات پویا و مستمر فکری و مشورتی فعالان تولیدی، میز صنعت غذا در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین معرفی برترین برندهای صنایع غذایی به انتخاب مصرف‌کنندگان که شامگاه دیروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه سوءمدیریت سال‌های اخیر باعث کاهش ضریب خوداتکایی کشور در اقلام مواد غذایی شده است، گفت: این در حالی است که صنایع غذایی در قیاس با سایر صنایع کشور، اتکای کمتری به مواد اولیه داشته و دارند.

حسین ابویی مهریزی با اشاره به کاهش ضریب خوداتکایی کشور در اقلامی مثل روغن از 15 به هفت درصد نیز افزود: این در حالی است که با سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی به لحاظ تنوع و اشتغال‌زایی و تأثیر در امنیت غذایی می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد.

وی خطاب به مدیران و نمایندگان برندهای برتر صنعت غذا که در محل جشنواره حضور داشتند، خاطرنشان کرد: من هموراه به این موضوع اذعان داشته‌ام که هر موفقیتی در دوره قبل خدمتم در وزارت صنعت داشته‌ام، مرهون مشورتم با صاحبان حق یعنی انجمن‌های صنایع غذایی بوده است.

ابویی مهریزی با اعلام اینکه به محض انتصاب به سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی نعمت‌زاده 46 نفر از فعالان انجمن‌های صنعتی را به‌عنوان مشاور افتخاری منصوب کرده است، ادامه داد: چهار نفر از این مشاوران از جمع مدیران تشکل‌های صنایع غذایی هستند.

وی با اشاره به اینکه نعمت‌زاده برای معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت جایگاه قوی و خاصی را تبیین کرده است، تصریح کرد: من در همین‌جا آمادگی خود را برای تشکیل "میز صنعت غذا" در وزارت صنعت اعلام می‌کنم.

بنا بر این گزارش، البته معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت این امر را مشروط بر آن دانست که توافق محکمی صورت گیرد تا آنها که به این میز می‌پیوندند، مشارکت عملی داشته باشند و به لحاظ ایده‌پردازی و اختصاص وقت، همکاری جدی با وزارت صنعت داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم اختصاص حدود 150 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای فعال شدن صنایع غذایی در حال رکود، یادآور شد: از آنجا که یک‌سوم رشد اقتصادی کشور بر عهده بهره‌وری گذاشته شده است، باور بهره‌وری در تصمیم‌گیری‌های دولتی، بنگاهی و انجمنی باید پررنگ شود.

ابویی مهریزی خواستار نگاه وسیع‌تر و جامع‌تر همگان به مقوله خصوصی‌سازی شد تا این مسئله صرف انتقال مالکیت از دولت به غیر دولت تعبیر نشود.

وی در این راستا خواستار تعیین هدفی مشخص از سوی متولیان غیردولتی صنایع غذایی شد تا به‌طور نمونه برای رشد درصد صادرات غذاهای حلال ایران به بازار حلال دنیا، درصد روشنی هدف‌گذاری شود./

F-930231-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید