Iranian Agriculture News Agency

ماجرای جنجالی غذای ایران در جام جهانی 2014 برزیل

مؤسسه جهانی غذای حلال با ارسال نمابری این پرسش را مطرح کرده است که: چرا ایران در درخواست‌های خود از میزبان جام جهانی 2014 برزیل برای بازیکنان موضوع غذای حلال را قرار نداده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از فیفادی، مؤسسه حلال با اشاره به اینکه فرانسوی‌ها در حالی خواستار غذای حلال شده‌اند که اکثر بازیکنان تیم ملی این کشور غیرمسلمان هستند، پرسش کرده است: با توجه به این که ایران کشوری اسلامی است و خود را به‌عنوان الگویی برای جهان اسلام مطرح می‌کند، آیا این برای فدراسیون فوتبال ایران زیبنده است که کشوری غیرمسلمان با حکومتی لاییک پیش از ما درخواست غذای حلال برای بازیکنانش داده است؟

این مؤسسه که توسعه و گسترش استفاده از غذای حلال را یکی از اهداف خود قرار داده، اضافه می‌کند: به‌نظر می‌رسد برای این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر، مقام مسئولی برای پاسخگویی وجود ندارد و یا شاید این مقامات خود را گرفتارتر از آن می‌‌بینند که به چنین پرسش‌هایی که دغدغه بسیاری از ورزشکاران و مردم میهن عزیزمان است، پاسخ دهند.

روزنامه لانس برزیل شنبه گذشته فهرستی از درخواست‌های تیم‌ها در جام جهانی 2014 منتشر کرد که در آن فدراسیون فوتبال فرانسه با ارسال نامه‌ای به کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 خواستار غذای حلال برای بازیکنان مسلمان تیم شده بود، در حالی که مسئولان ایرانی خواستار اضافه شدن نظافتچی به خدمه کمپ کورینتیانس و برعهده گرفتن کارهای نظافتی کاروان فوتبال کشورمان شده‌اند!

البته برخی گمانه‌زنی‌ها هم حاکی از این است که تیم ایران با خود آشپز به همراه خواهد برد و با توجه به مذاکره‌ای که پیش از این فدراسیون فوتبال با "مرکز اسلامی سائوپائولو" داشته است، مشکل غذا و گوشت حلال را به این ترتیب حل خواهد کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید