Iranian Agriculture News Agency

وزیر کار و تعاون: بخشی از پول توجیبیم را صرف خرید شیرهای شیشه‌ای می‌کردم!

دولت در سال جاری سیاست تولید اشتغال و سیاست رفاهی را به‌طور توامان پیگیری و اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به تبریز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح کارخانه تولید شیرخشک و محصولات پودری شرکت پگاه آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: برنامه امنیت غذایی و مبارزه با فقر مطلق از اولویت‌های سیاست رفاهی دولت است.

علی ربیعی با اشاره به احیای شورای عالی رفاه افزود: دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، امنیت غذایی را در اولویت کاری خود قرار داده و برای مقابله با فقر برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 800 هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر سبک لبنیات در کشور ادامه داد: سبک مصرف لبنیات در شهرهای مختلف متفاوت است و باید سیاستی اتخاذ شود تا دسترسی مردم به شیر و لبنیات با سهولت بیشتری انجام شود.

ربیعی شیر را محصولی بدون جایگزین در سبد غذایی مردم دانست و تصریح کرد: ترویج مصرف شیر و لبنیات در کشور نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی محصولات لبنی در وضعیت مناسبی قرار دارد، به مدیران صنایع لبنی توصیه کرد به قیمت، کیفیت، بسته‌بندی، ذائقه و تنوع محصولات به‌صورت توأمان توجه داشته باشند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران کودکی‌اش پرداخت و یادآور شد: عکس شیر بر روی شیشه شیر، بخشی از نوستالوژی دوران کودکی است و مصرف شیرهای شیشه‌ای به خاطرات دوران کودکی ما گره خورده است.

وی تأکید کرد: در دوران کودکی و به اصرار مادرم، بخشی از پول توجیبی را صرف خرید شیرهای شیشه‌ای و محصولات لبنی می‌کردم./

عکس و خبر: محمد یوسفی

F-930220-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید