Iranian Agriculture News Agency

حاشیه های پررنگ تر از متن در دیدار نوروزی اهالی صنایع غذایی/ منتقدان دیروز همیاران امروز!

مراسم دید و بازدید نوروزی اهالی صنایع غذایی با حضور چهره های نام آشنای صنعت غذا به میزبانی انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «فود پرس»، در ابتدای این مراسم سید محمد حسینی، رییس هیات مدیره انجمن علوم وصنایع غذایی ایران طی سخنانی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در انجمن طی سال92 و همچنین برنامه های انجمن در سال 93 در خصوص نحوه همکاریش با انجمن علوم و صنایع غذایی گفت: من در دوران بازنشستگی به سر می برم و انجمن در طول سال گذشته با مدیریت دکتر عزیزی اداره شده است اما بدانید که من هیچگاه از انجمن 32 ساله علوم و صنایع غذایی جدا نخواهم شد.

وی افزود: اولویت کاری من در سال جاری فعالیتهای خیریه، به ویژه در مناطق محروم و روستایی است.

حسینی از تاسیس موسسه خیریه آرمان خبر داد و گفت: در این موسسه با همیاری جمعی از مدیران صنعت غذا، کار استعدادیابی و سرپرستی کودکان یتیم و با استعداد در روستاها را آغاز کرده ایم که امید است در سال جاری این فعالیتها با مشارکت بیشتری انجام شود.

در ادامه این گردهمایی احمد صادقیان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تک ماکارون نیز طی سخنانی ضمن عرض شادباش به مناسبت آغاز سال جدید ابراز امیدواری کرد که سال 93 سالی پر رونق برای صنایع غذایی کشور باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا طی مراسم باشکوهی از زحمات دکتر حسینی به عنوان یکی از پیشکسوتان و زحمتکشان صنایع غذایی تجلیل شود.

اسدالله عسگر اولادی، تاجر نام آشنای خشکبار ایران نیز به عنوان سخنران بعدی این مراسم با اشاره به اینکه 80 سال و 76 روز از عمر خود را سپری کرده است گفت: من هرگز بازنشسته نخواهم شد و تا زمانی که جان در بدن داشته باشم به فعالیت های خود در زمینه های اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهم داد.

در این مراسم که چهره هایی نظیر محمدرضا شافعی نیا مدیرعامل موسسه جهاداستقلال، احمد فتح اللهی شخصیت سال 92 صنعت غذا، غلامرضا قاسم پور مشاور رییس سازمان ملی استاندارد در امور کشاورزی و غذایی، محمد میر رضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو، نادر مجرد مدیرعامل صنایع غذایی بهرنگ، قاسم فلاحتی عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغنکشی، غلامحسین احمدی عضو هیات مدیره انجمن کنسانتره و آبمیوه، منصور ناصری حلواشکری عقاب، جمشید میرسلیمی فرآورده های روغنی ایران «فریکو» و چهره های علمی و دانشگاهی نظیر دکتر عزیزی، دکتر رضوی، دکتر مولای و دکتر وثوق حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند دکتر حسینی به عنوان آخرین سخنران بخش خصوص از ابوالحسن خلیلی دبیر کل اسبق کانون انجمن های صنایع غذایی ایران که پس از سالها به جمع انجمن علوم و صنایع غذایی آمده بود دعوت کرد تا به ایراد سخنرانی بپردازد.

خوشحالی حسینی از بازگشت خلیلی منتقد به انجمن صنایع غذایی

حسینی در معرفی خلیلی به حاضران با اشاره به انتقادهای خلیلی و کانون در گذشته به وی و انجمن علوم و صنایع غذایی گفت: در زمانی دبیرکلی خلیلی در کانون مکاتبات گسترده ای علیه اینجانب و انجمن علوم صنایع غذایی انجام شد، اما ما هیچگاه علیه وی و کانون نه سخنی گفتیم و نه نامه نگاری کردیم و امروز نیز خوشحالیم که وی به انجمن برگشته و در جمع ما حضور دارد.

وی افزود: خلیلی در گذشته عضو علی البدل هیات مدیره انجمن علوم وصنایع غذایی بوده و امروز با توجه به توانایی و ارتباط خوبی که با دوستان در هیات مدیره انجمن دارد امیدوارم بتوانیم از توانمندی هایش به عنوان فردی پرکار و برنامه ریز در انجمن استفاده کنیم.

عذرخواهی دوپهلو و هوشمندانه خلیلی به فوت کوزه گری نزد حسینی!

سپس ابوالحسن خلیلی به عنوان آخرین سخنران بخش خصوصی طی سخنانی در خصوص رابطه خود با دکتر حسینی و انجمن علوم وصنایع غذایی گفت: همیشه شاگردان شلوغ و پر سرو صدا در هر کلاس و محفلی حضور دارند و بعضی اوقات هم برخی از شاگردان می خواهند از استاد خود سبقت بگیرند، غافل از اینکه استاد فوت کوزه گری را برای خود نگه داشته است.

وی افزود: انتقادهای دیروز باعث رشد و بالندگی انجمن در سن 32 سالگی شده است.

خلیلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انصراف از دریافت یارانه های نقدی و صدور کارت همیاری برای انصراف دهندگان توسط دولت پرداخت.

در انتهای مراسم نیز ولی الله افخمی راد، رییس سازمان توسعه تجارت نیز طی سخنانی از تلاشهای این سازمان برای ایجاد فضای بهتر برای فعالیت های تشکلی سخن گفت.

وی افزود: لغو تعهدات ارزی، حذف مالیات از فعالیتهای صادراتی بازرگانان، حذف کد شبنم و انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات پس از 8 سال و به منظور جلوگیری از بی برنامگی در زمینه صادرات و واردات از مهمترین اقدامات سازمان توسعه تجارت در دولت یازدهم است.

افخمی راد خاطرنشان کرد: ما موظف به حمایت از صنعتگر داخلی بر اساس نظام تعرفه ای هستیم و در نظر است با حذف موانع تعرفه ای و منطقی شدن تعرفه ها از تولید داخلی و صادرات حمایت کنیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید