Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

دغدغه‌های مجلس برای تأمین نهاده‌های دامی، قیمت شیر و نان بی‌پاسخ مانده است

دغدغه‌های مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، پیرامون تأمین نهاده‌های دامی و کشاورزی نظیر کود، بذر، سم، کنجاله، سویا و ذرت، قیمت شیر و نان بی‌پاسخ مانده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در حالی صحبت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌شود که تجربه سال‌های گذشته نشان داده که باید ذخایر استراتژیک برای تأمین نهاده‌های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت به‌منظور تأمین شیر، گوشت و همچنین مصارف مرغداری‌ها تأمین شده باشد تا بازار با تنش روبه‌رو نشود.

محمد سادات‌ابراهیمی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام مشخصاً پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی باید از ذخیره نهاده‌های دامی و کشاورزی، بهره‌برداران را مطلع کند تا با آزادسازی قیمت‌ها، روند تولید از ریل خارج نشود.

افزایش قیمت نان قطعی شده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که قیمت محصولات اساسی مردم نباید افزایش پیدا کند، بر اساس گزارش‌های رسیده، رشد قیمت نان قطعی شده و حتی بدون ابلاغ دولت در برخی از مناطق تهران اجرایی شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نان و شیر تا مقاطعی قابل قبول است و پس از آن به شکل طبیعی می‌تواند به سلامت مردم صدمه بزند؛ به این معنا که افزایش قیمت شیر در دامنه محدودی قابل ارتقاء است و پس از آن، مصرف‌کننده به‌علت کاهش قدرت خرید، این کالا را از سبد غذایی خود حذف خواهد کرد.

سادات‌ابراهیمی تصریح کرد: 30 درصد از منابع یارانه‌ای باید به بخش تولید اختصاص پیدا کند و هنوز مشخص نشده سهم بخش کشاورزی در مقابل بخش صنعت چه میزان است!

وی اظهار امیدواری کرد که دولت با نگاه اقتصاد مقاومتی، به بخش کشاورزی توجه ویژه کند و منابع مالی در اختیار حوزه تولید را افزایش دارد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-930125-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید