Iranian Agriculture News Agency

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج:

جای برنج ایرانی در سبد کالا خالی است/ امکان تهیه 200 هزار تنی برنج ایرانی فراهم است

با وجود آنکه امکان تهیه 200 هزار تن برنج ایرانی برای گنجاندن در سبد کالا فراهم بود، اما متأسفانه برنج هندی جای این محصول داخلی را گرفت.

مسوول مطالعات اقتصادی موسسه تحقیقات برنج کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: برنج ایرانی با وجود آنکه برخی قصد تخریب برند آن را دارند، همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار است و قابل رقابت با انواع خارجی نیست.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: این کانون آمادگی دارد تا 100 تا 200 هزار تن برنج ایرانی برای سبد رایگان خانوارها را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه قدرت تأمین برنج ایرانی برای سبد خانوار فراهم است، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اختصاص 10 کیلوگرم برنج هندی برای خانوار اقدام کرده است.

خانکشی‌پور با طرح این پرسش که هنوز مشخص نشده برنج‌های وارداتی تا چه اندازه سالم است! پس چرا باید آن را میهمان سفره‌های مردم کنیم، ادامه داد: برنج‌های وارداتی که منشاء مشخصی ندارند و میزان خلوص آنها مشخص نیست، در شأن مردمی که دولت تدبیر و امید را انتخاب کرده‌اند، نیست. بنابراین لازم بود که پیش از آنکه سبد خانوار از برنج هندی پر شود، با وزارت جهاد کشاورزی و کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج برای آماده‌سازی 200 هزار تنی برنج ایرانی هم‌فکری می‌شد.

آمادگی کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج برای تأمین برنج مصرفی خانوار

دبیر کل سابق کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج تصریح کرد: اقشار آسیب‌پذیر جزء این مملکت هستند و نباید تحت بی‌مهری قرار گیرند.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی نیز اگر از سوی ارگان‌های ذی‌ربط برای تأمین مایحتاج مردم مورد توجه قرار می‌گرفتند، حاضر بودند با تمام قوا مقدار تعیین‌شده دولت را تولید کنند.

خانکشی‌پور تأکید کرد: کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج در حال حاضر نیز آمادگی دارد تا با دولت تدبیر و امید برای تأمین برنج مصرفی مورد نیاز خانوار ایرانی همکاری کند.

وی درباره ادامه کار کانون نیز اظهار داشت: کانون هنوز تعیین تکلیف نشده، اما در مرحله تثبیت قرار دارد و امید می‌رود که بتوانیم جایگاه، مکان، قانون و حساب بانکی منحصر به فردی داشته باشیم./

خبرنگار: مژگان ستار

R-921029-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید