Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایانا خبر داد:

ارجاع نقش فراکسیون صنعت غذا در مجلس به کمیسیون صنایع و معادن/ نمی‌دانم دبیر فراکسیون صنعت غذا کجاست!

اگر به NGOهای صنایع غذایی فرصت داده شود تا در بازی‌های اقتصادی شرکت کنند و به پای میزهای مذاکره دعوت شوند، می‌توانند سهم ایران از بازار 10 میلیارد دلاری شیرینی و شکلات خاورمیانه را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: این یک واقعیت است که اگر به تشکل‌ها و NGOهای صنایع غذایی که از مهم‌ترین NGOهای فعال در کشور هستند، فرصت شرکت در بازی‌های اقتصادی داده شود و به پای میزهای مذاکره دعوت شود، می‌توانند صادرات محصولات تولیدی خود را به پشتوانه حاشیه سود بخش خصوصی فراهم کنند.

رضا رحمانی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد دولت پشتکار لازم برای حفظ بازار اقتصادی را ندارد، افزود: اما NGOها با گرفتن تصمیمات عقلایی بر مبنای منابع اقتصادی مشترک، می‌توانند ضمن جذب سرمایه، مشکلات صنعت را رفع کرده و برای توسعه صادرات نیز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش بازار محصولات شیرینی و شکلات در منطقه خاورمیانه به‌ویژه پاکستان و آسیای میانه بیش از 10 میلیارد دلار برآورد شده است که تشکل‌های فعال در حوزه شیرینی و شکلات می‌توانند سهم ایران از بازارهای صادراتی این محصولات را با در نظر گرفتن حاشیه سود خود افزایش دهند.

نمی‌دانم دبیر سابق فراکسیون صنعت غذا کجاست!؟

نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که انفعال فراکسیون صنایع غذایی، ارتباطی با عملکرد دبیر سابق دارد یا خیر، ادامه داد: دبیر فعال گذشته فراکسیون صنعت غذا، می‌تواند دوباره اعضاء را به شکل هدفمند دور هم جمع کرده و جلسات را هدف‌دار هدایت کند.

رحمانی تصریح کرد: البته نمی‌دانم دکتر حسینی هم‌اکنون کجاست و چرا در مجلس حضور ندارد، اما به‌نظرم حذف چنین افرادی از پویایی فراکسیون صنعت غذا در صحن مجلس کاسته، چرا که هر کاری مداومت و سماجت می‌خواهد تا حوزه‌های مدیریتی آن فعال شود.

فراکسیون صنایع غذایی، فراکسیون سیاسی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که به فراکسیون صنایع غذایی مجلس چه نمره‌ای خواهید داد، یادآور شد: فراکسیون‌های تخصصی مثل صنعت غذا در مجلس، پایبند الزامات فراکسیون‌های سیاسی نیستند؛ لذا بر خلاف فراکسیون‌های سیاسی موجود در کشور که بر مبنای مسائل روز اعلام وجود می‌کنند، فراکسیون‌های اقتصادی و تخصصی بنا به ضرورت تشکیل جلسه می‌دهند.

رحمانی تأکید کرد: در مجلس نهم فعالان صنایع غذایی که در مجلس گذشته فعالیت می‌کرده‌اند، جابه‌جا شدند و در مجموع پویایی چندانی در این فراکسیون دیده نمی‌شود، اما برای حفظ پویایی لازم، وظایف آنها به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارجاع داده شده است، به‌طوری که کمیسیون صنایع و معادن در کنار همه صنایع بزرگ و فعال در کشور، صنعت غذا و به‌ویژه شیرینی و شکلات را نیز در نظر داشته و تصمیمات کلان خود را با توجه به منافع و مصالح این صنعت اتخاذ می‌کند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-921014-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید