Iranian Agriculture News Agency

بازگشایی بازار چین به روی غول کشاورزی آمریکای لاتین

چین با واردات ذرت برزیلی موافقت کرد و بازار خود را به روی غول کشاورزی آمریکای لاتین باز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که نشریه‌های برزیلی از امضای توافقنامه میان دو کشور خبر داده‌اند اما نمایندگان وزارت کشاورزی برزیل حاضر به تایید این گزارش‌ها نشدند.

چین عمدتا از آمریکا ذرت وارد می‌کند اما در ماه اوت برای نخستین بار با واردات ذرت از آرژانتین موافقت کرد.

برزیل نیز تلاش کرده تا نگرانی چین را در مورد احتمال وجود آفت در محصولاتش رفع کند.

با وجود اینکه چین بزرگ‌ترین تولیدکننده ذرت در جهان پس از آمریکا است و پیش‌بینی می‌شود 210 میلیون تن از این غله را در فصل زراعی جاری تولید کند اما انتظار می‌رود میزان واردات ذرت را برای تامین تقاضای طبقه متوسط رو به رشد خود افزایش دهد.

طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، چین سه میلیون تن ذرت در فصل زراعی 2012-2013 وارد کرد و میزان وارداتش در فصل زراعی 2014-2013 احتمالا به هفت میلیون تن می‌رسد.

تولید ذرت برزیل نیز 60 درصد طی 10 سال گذشته افزایش یافته و میزان محصول این کشور در فصل زراعی 2012-2013 به رکورد 80 میلیون تن رسید و برزیل را با مازاد بالاتر از نیاز داخلی روبرو کرد.

با این‌همه انتظار می‌رود تولید ذرت در برزیل در فصل زراعی 2014-2013 به دلیل تمایل کشاورزان به کاشت بیشتر سویا، اندکی کاهش پیدا کند.

وزارت کشاورزی برزیل پیش‌بینی کرده چین سالانه حداکثر 10 میلیون تن ذرت از این کشور وارد کند.

مدیر بخش امور بازرگانی این وزارتخانه در سپتامبر به رویترز اظهار کرده بود که واردات چین در فصل زراعی 2014-2013 احتمالا کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید