Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اقلید فارس:

وزارت نفت، تأمین کود کشاورزان را در اولویت قرار دهد

از وزارت نفت و پتروشیمی‌ها انتظار می‌رود تأمین کود شیمیایی کشاورزان داخلی را در اولویت قرار دهند بعد به صادرات بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اقلید فارس در اولین گردهمایی سراسری مدیران وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید با اعلام این مطلب گفت: برنامه‌های راهبردی وزیر جهاد کشاورزی ازجمله افزایش بهره‌وری، به‌کارگیری فناوری‌های نوین و مدیریت منابع آب و خاک از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی است که به‌خوبی به آنها اشاره شده است.

دکتر حسینی افزود: به نمایندگی از سایر همکاران می‌گویم که تحقق برنامه‌های وزیر مستلزم تغییرات در ساختار تشکیلاتی نیروی انسانی وزارتخانه است و وقت آن گذشته که مدیر در دفتر بنشیند و کشاورز به آن مراجعه کند، بکله کارشناسان و مدیران باید بر سر مزرعه بروند. بیشتر وقت مدیران جهاد کشاورزی صرف تأمین نهاده، سوخت، کود و... می‌شود، در حالی که از رسالت اصلی خود یعنی علمی کردن کشاورزی فاصله گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین به‌موقع نهاده و بذر از اهم امورات است که تأثیرات بسیار زیادی بر تولید دارد، به‌طوری که نهاده 30 درصد بر افزایش تولیدات تأثیر دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اقلید فارس ادامه داد: از وزارت نفت و پتروشیمی‌ها انتظار می‌رود تأمین کود شیمیایی کشاورزان داخلی را در اولویت قرار دهند بعد به صادرات بپردازند.

حسینی تصریح کرد: ازجمله مشکلات اساسی دیگر در بخش کشاورزی کمبود آمار و اطلاعات دقیق، منسجم و به هنگام در مورد منابع پایه و تولیدات است که امید می‌رود به رفع آن توجه شود.

گفتنی است، توجه به ماشین‌های تخصصی برداشت محصولات، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، معیشت کارکنان وزارت جهاد، ادامه تسهیلات کم‌بهره صندوق توسعه ملی و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر محور سخنان حسینی بود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920616-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید