Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات پسته کشور خبر داد:

معرفی دو رقم پسته مقاوم به شوری/ پسیل پسته مهار شد

به‌زودی دو رقم پسته مقاوم به شوری و مناسب برای مناطق شور کشور معرفی می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات پسته کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آنکه برخی از مناطق کشور از مشکل شوری رنج می‌برند، پسته مقاوم به شوری در آستانه معرفی قرار دارد.

دکتر امیرحسین محمدی افزود: کشت‌های گلخانه‌ای این دو رقم جدید نتایج مثبتی را به همراه داشته است و اکنون در مرحله ثبتی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوند این دو رقم جدید که مقاوم به شوری هستند، بر روی ارقام تجاری پسته شاهد عملکرد مناسبی در باغ‌ها باشیم.

شهرکرد قابلیت تولید پسته تجاری را دارد

رئیس مؤسسه تحقیقات پسته کشور از دستیابی محققان به سمی که پسیل پسته را کنترل می‌کند، خبر داد و یادآور شد: در گذشته سمومی استفاده می‌شد که نتایج مثبتی را به همراه نداشت، اما با وجود سم جدید و ورود آن به عرصه، میزان سم‌پاشی کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن، این آفت نیز مهار شده است.

محمدی در پایان از شناسایی مناطق مختلف و مستعد برای کشت پسته در کشور خبر داد و تصریح کرد: با همکاری دفتر امور میوه‌های معاونت تولیدات گیاهی، مناطق مستعد شناسایی شده است و برنامه احداث باغ در دستور کار قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از مناطقی که درخت پسته می‌تواند رشد مناسبی داشته باشد، معرفی شده است./

خبرنگار: مژگان ستار

R-920615-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید