Iranian Agriculture News Agency

نماینده بندر لنگه در موافقت با محمود حجتی؛

حجتی، وزیر خودکفایی و حمایت از صادرات است

در زمان صدارت محمود حجتی، تراز تجاری بخش کشاورزی برای اولین‌بار مثبت شد و صادرات بر واردات پیشی گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در جلسه بررسی صلاحیت وزیر جهاد کشاورزی نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با مهندس حجتی گفت: فردی برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است که مشخصه‌اش نه برای نمایندگان مجلس و نه برای مردم و نه برای کشاورزان پوشیده نیست.

احمد جباری افزود: بخش کشاورزی و منابع طبیعی نقش اساسی در تأمین غذا و توسعه پایدار و بخش کشاورزی از مهمترین حوزه‌های افزایش اشتغال و توسعه محسوب می‌شود.

وی در موافقت با وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با ملتی ارتباط دارد که مردمش با عرق جبین معیشت خود را می‌گذرانند و نقش ارزنده‌ای در استقلال امنیت غذایی در شرایط خاص دارند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه خانوادگی مهندس حجتی ادامه داد: ایشان در خانواده‌ای که 14 شهید و 9 جانباز تحویل جامعه داده است بزرگ شده و در عملیات‌های بسیاری شرکت داشته است. لذا گزینه صالحی برای تصدی وزارت جهاد کشاروزی خواهد بود.

جباری با اشاره به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وی از همان ابتدا در جهاد سازندگی حضور داشت و در کمیته کشاورزی جهاد سازندگی فعالیت می‌کرد و پس از عملکرد مثبت در وزارت راه به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی اشتغال یافت.

وی یادآور شد: دکتر روحانی با شناخت کامل از سنگینی اداره امور کشور و همچنین عبور از تحریم‌ها، مردان کارآزموده و باتجربه را به‌عنوان سرمایه مدیریتی به‌کار گرفته و با توجه به آنکه رشته عمران، میان‌رشته محسوب شده و 50 درصد از فعالیت‌های کشاورزی نیز با عمران مرتبط است، می‌توان گفت مدیری کارآزموده برای وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

تنها وزیر با تراز تجاری مثبت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی دولت اصلاحات تأکید کرد: در دولت اصلاحات، رشد چشمگیری در تولید محصولات اساسی نظیر گندم داشتیم و به خودکفایی رسیدیم. همچنین در سال‌های قبل وزارت وی، همواره تراز تجاری منفی بود، اما در زمان مسئولیت حجتی، تنها مرتبه ای بود که تراز تجاری مثبت اتفاق افتاد و صادرات از واردات پیشی گرفت.

جباری با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور اظهار داشت: ایران سال‌ها است که در وضعیت خشکسالی و بحران قرار دارد و بهره‌وری در آب از نیازهای اساسی تولید در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود. در زمان وزارت مهندس حجتی، به ازاء هر مترمکعب آب مصرفی، میزان ماده خشک از 700 به 920 گرم افزایش یافت.

وی در پایان حجتی را دارای روحیه جهادی دانست و گفت: ایجاد بهره‌وری با استفاده از روش‌های تولید و اقتصادی کردن بخش کشاورزی با تأمین کود و سم به‌موقع و توسعه ناوگان حمل و نقل و ساماندهی بازار از مهمترین محورهای برنامه مهندس حجتی خواهد بود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-920523-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید