Iranian Agriculture News Agency

همایش علمی آگروهمیوپاتی برگزار شد

با همت مرکز رشد فناوری کشاورزی استان خراسان رضوی، همایش علمی یک‌روزه "آگروهمیوپاتی" با شرکت کارشناسان، مدیران ارشد کشاورزی و کشاورزان پیشرو استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، متخصص ارتوپدی و استاد همیوپاتی در این نشست علمی گفت: همیوپاتی دانش "درمان مشابه با مشابه" است و در حوزه‌های مختلف پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی نوین به‌خوبی جواب می‌دهد.

دکتر حسینی افزود: تولید واکسن از ویروس یا میکرب کشته شده، تولید دارو از عصاره گیاهان بیمار، تولید آفت‌کش از عصاره آفات گیاهی تنها بخشی از سیستم درمانی و پیشگیری همیوپاتی است که به تدریج در دانش پزشکی و کشاورزی در حال توسعه است و در ایران نیز از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسمیت یافته و بیماران با دریافت داروهای همیوپاتی در حال درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش طب مکمل به‌شمار می‌رود و در حوزه‌های دامپزشکی و کشاورزی نیز به‌عنوان درمان مکمل کاربرد دارد.

این استاد دانشگاه از موفقیت‌آمیز بودن برخی آزمایش‌های این دانش در حوزه کشاورزی در ایران نام برد و یادآورد شد: در چغندر قند، ذرت، گندم و محصولات جالیزی با تولید دارو از آفات این محصولات به مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی پرداخته و رفرنس‌های آن نیز مورد تأیید مجامع علمی نیز قرار گرفته است و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق به بهره‌گیری از این دانش در حوزه وسیع تولیدات کشاورزی بهره گرفت./

A-911025-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید