جهاد کشاورزی از برندسازی محصولات کشاورزی حمایت می‌کند
پرونده؛ برندسازی محصولات کشاورزی

جهاد کشاورزی از برندسازی محصولات کشاورزی حمایت می‌کند

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.
برند کشاورزی بدون بخش خصوصی قوی شکل نمی‌گیرد
عضو انجمن جامعه شناسی ایران:

برند کشاورزی بدون بخش خصوصی قوی شکل نمی‌گیرد

نبود رقابت، بخش خصوصی قوی، محدود بودن فضاهای اقتصادی اجتماعی، نبود امنیت اقتصادی و... موجب شده که فرهنگ سازی در راستای قبول و تدوام برند (نشان تجاری) در کشور شکل نگیرد و تداوم نداشته باشد.

مصوبه گمرک حاشیه سود چایکاران را کاهش می‌دهد

اعلام برداشته شدن مالیات بر ارزش افزوده واردات چای، هم به تولید ضربه می‌زند و هم نشان می‌دهد که مسئولان برای این کارمطالعه کارشناسی نکرده‌اند.
اقتصاد ایران جایی برای ساخت برندهای پسته و زعفران هم ندارد/ سو مدیریت اقتصادی، مانع ساخت برند جهانی
یک گرافیست و کاراکترساز برند:

اقتصاد ایران جایی برای ساخت برندهای پسته و زعفران هم ندارد/ سو مدیریت اقتصادی، مانع ساخت برند جهانی

نداشتن برند در سطح جهانی بیش از هر نکته‌ای مربوط به سوء مدیریت در لایه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.
مراحل ثبت برند کالاهای کشاورزی و غذایی
از سوی کارشناس ثبت برند تشریح شد؛

مراحل ثبت برند کالاهای کشاورزی و غذایی

یک کارشناس ثبت برند مراحل ثبت برند مواد کشاورزی و غذایی را تشریح کرد.
وزارت خارجه شرکای سیاسی ایران را برای تجدید نظر در تعرفه‌ها مجاب کند
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران:

وزارت خارجه شرکای سیاسی ایران را برای تجدید نظر در تعرفه‌ها مجاب کند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت:مشکلات اخیر در مسائل بانکی چه در چین، ترکیه یا ترکمنستان را نمی توان به کم کاری یا ضعف دستگاه سیاسی خارجی کشورمان در حوزه اقتصادی مرتبط دانست.
برند نیازمند فرهنگ‌سازی و صرف هزینه اقتصادی است
ابهری، روان شناس و رفتارشناس:

برند نیازمند فرهنگ‌سازی و صرف هزینه اقتصادی است

ساخته شدن یک برند یعنی آنکه یک نام، شکل یا کالا در اذهان جامعه جایگاه خاص و فراموش نشدنی داشته باشد. این اتفاق یعنی کار مداوم و فرهنگ سازی خاصی انجام شده است.
کشاورزی معیشت محور، برند نمی‌سازد
کارآفرین "کندلوس":

کشاورزی معیشت محور، برند نمی‌سازد

ساخته نشدن یا دوام نداشتن برند در کشور ما دلایل بسیاری دارد، اما مهم ترین دلیل آن دلایل ساختاری و زیر بنایی است، زیربنای اقتصادی، تاریخی و فرهنگی است.
با بخشنامه وزارت اقتصاد، تولید کننده چای داغدار شد، وارد کننده تشویق
نماینده مردم رودسر در مجلس:

با بخشنامه وزارت اقتصاد، تولید کننده چای داغدار شد، وارد کننده تشویق

با صدور دستورالعمل غیرکارشناسی و ناسنجیده وزارت اقتصاد چای ایران به طور کل نابود می شود.
واردات، لطمه‌ای به بازار داخلی چای نمی‌زند/ بازار نیاز به 100 هزار تن چای دارد

واردات، لطمه‌ای به بازار داخلی چای نمی‌زند/ بازار نیاز به 100 هزار تن چای دارد

میزان تولید چای داخلی به اندازه‌ای است که همچنان نیاز به واردات وجود دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.
تا کی منتظر اقدام معاون اول رییس جمهوری برای چای ایرانی باشیم؟
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

تا کی منتظر اقدام معاون اول رییس جمهوری برای چای ایرانی باشیم؟

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: چای ایران بازار هدف مشخصی ندارد و کارخانه داران چای معتقدند که چای پارسال آن ها فروخته نشده است!
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
از تاریخ 26 بهمن ماه تا 1 اسفند ماه؛

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

سازمان هواشناسی کشاورزی به روال گذشته توصیه های فنی لازم را به بهره برداران جهت روزهای 26 تا 01 اسفند ماه ۹۶ اعلام کرد.
برندینگ برنج های بومی، گامی در توسعه کشاورزی
یادداشت؛

برندینگ برنج های بومی، گامی در توسعه کشاورزی

در خصوص ضرورت برندینگ محصولات کشاورزی و باغی کشور که بتواند به افزایش باردهی اقتصادی برای تولید کنندگان و در نتیجه درآمد ناخالص ملی بیانجامد تا کنون و به طور مکرر در رسانه ها، مجلس و تریبون های اقتصادی تاکید شده است. تاکیداتی که هنوز و علیرغم چشم انداز روشنش در قالب یک طرح جامع به مورد اجرا گذاشته نشده است.
نشان تجاری و ارزشیابی برند محصولات غذایی

نشان تجاری و ارزشیابی برند محصولات غذایی

رئیس انجمن بازاریابی ایران گفت: ارزشیابی برند با رعایت اصول علمی، احساس مسئولیت اجتماعی و توجه به اخلاقیات تجاری گامی مؤثر و ارزشمند در کمک به تقویت جایگاه شرکت های عرضه کننده محصولات غذایی ایران محسوب می شود.
یک طراح و ایده‌پرداز خوب یک برند موفق خلق می‌کند
رییس شرکت "گلها":

یک طراح و ایده‌پرداز خوب یک برند موفق خلق می‌کند

ریاست هیأت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم‌صنف گفت: نباید تا ابد به صادرات نفت، دل خوش کنیم و باید برای اینکه در صادرات محصولات غذایی، حرفی برای گفتن داشته باشیم، بنابراین باید از همین امروز در راستای برندسازی بیشتر اقدام کنیم تا از تجارت جهانی عقب نمانیم.
قدرتمندترین برندهای زعفران جهان باید ایرانی باشد
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

قدرتمندترین برندهای زعفران جهان باید ایرانی باشد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، پیشنهاد داد که برای کسب سهم ۸۰ درصدی در بازار زعفران، یک برند قدرتمند زعفران ایرانی تشکیل شود.
  •  
  •  
پربازدیدها
گفتگو
قطار کشت فراسرزمینی در سال 1395 سرعت می‌گیرد

قطار کشت فراسرزمینی در سال 1395 سرعت می‌گیرد

گفت و گو با رزم آور مدیر کشت فرا سرزمینی
آرشیو
دکه
سنبله با بسته ای متنوع از مطالب کشاورزی و صنایع غذایی منتشر شد
سی و هفتمین شماره خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران منتشر شد
کشاورزی دقیق در ماهنامه
دفاع تمام قد
دامپروران با حال و هوای نقد مطالبات گندمکاران منتشر شد
آب و هوا
۱۲° ۱۹°