English Version



هویج، حافظه سالمندان را تقویت می کند


آمریکا  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: بین الملل

مصرف هویج سبب تقویت حافظه می شود و از مشکلات حافظه در سنین کهنسالی جلوگیری می کند.

به گزارش ایانا به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، پژوهشگران دانشگاه هاروارد امریکا در تحقیقات خود دریافتند افرادی که یک روز در میان به مدت 15 سال 50 میلیگرم هویج مصرف کنند در مقایسه با افراد دیگر در سنین کهنسالی حافظه بسیار قویتری خواهند داشت.

هویج حاوی ماده کاروتین است. به نظر می رسد کاروتین مانع از بروز نگرانیهای اکسیدانی می شود که به موازات بالا رفتن سن انسان، به سلولهای مغزی آسیب می رساند.

به گفته محققان، باید مصرف هویج را در سنین پایینتر شروع کرد یعنی قبل از آنکه روند ضعیف شدن حافظه و ذهن آغاز شود.

علاوه بر هویج، می توان با مصرف مواد غذایی نارنجی رنگ از قبیل طالبی و سیب زمینی شیرین نیز کاروتین مورد نیاز بدن را تامین کرد، اما در میان میوه ها، هویج غنی ترین منبع کاروتین به شمار می رود./



کد خبر: 17I-8806-2101

تعداد دفعات مشاهده این خبر: 70 بار
۱۳۸۸/۶/۲۱  شمسی        ٢٢/٩/١٤٣٠  قمری        ۲۰۰۹/۹/۱۲  میلادی       ۱۰:۱۴:۱۵  به وقت تهران

   

استفاده از این مطلب فقط با ذکر نام خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) بلامانع است!



نظرات خوانندگان

ارسال نظر در مورد این خبر
نام:
نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
نظرات:  
3  + 4  =  

کشاورزی صنایع و توسعه روستایی تشکلهای غیردولتی پژوهش و تحقیقات اقتصاد کشاورزی مجلس فرهنگ و هنر بین الملل

یادداشتها گزارشها مقاله ها


All rights reserved © 2009
تمام حقوق مادی و معنوی مطالب این سایت متعلق به خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) بوده و استفاده از آن فقط با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پیاده سازی: شرکت شبکه گستر موج