Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سیاست کشاورزی در کشور، گسترش مکانیزاسیون در همه ابعاد است

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، تجهیزات و سیستم‌های آبیاری استان گلستان 19 مهر ماه 98در گرگان افتتاح شد.

 سیاست کشاورزی در کشور، گسترش مکانیزاسیون در همه ابعاد است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، این نمایشگاه با حضور معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی ،رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و مسوولان کشوری و استانی و تولیدکنندگان ر مساحتی حدود 8 هزار مترمربع  و به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان افتتاح و آغاز به کار کرد.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: برای تولید داخلی در حوزه صنعت کشاورزی فضای بسیار خوبی فراهم است.

عباس کشاورز در جمع صنعت گران کشاورزی و تولید کنندگان در گلستان افزود: ما هم به رغم نیاز داخلی به تکنولوژی نوین در بخش کشاورزی و تحریم ها، با سیاست حمایت از تولید داخلی موافق هستیم.

وی سیاست کشاورزی در کشور را گسترش مکانیزاسیون در همه ابعاد عنوان کرد.

کشاورز همچنین به جایگاه کشاورزی استان گلستان در کشور اشاره کرد و گفت: این استان یک برند برای فعالیت کشاورزی به شمار می رود به طوری که بسیاری از استان های کشور، برای فعالیت در این بخش،   گلستان را الگوی خود قرار می دهند.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی افزود: به استانداری و سایر دستگاه های مرتبط در حوزه صنعت کشاورزی در گلستان پیشنهاد می شود باتوجه به پیشینه خوب این استان در زراعت، برای ساخت کمباین سنگین با شرکت های خارجی اقدام کند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی در گرگان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۸۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش کشاورزی رخ داده که این سرمایه گذاری ناشی از تلاش صنعت گران در کنار فعالیت بهره برداران است.

وی با اشاره به این که ۳۵ درصد از افزایش تولید مصولات کشاورزی در کشور طی چند سال اخیر ناشی از سرمایه گذاری انجام شده در حوزه ارتقای مکانیزاسیون بوده است، بر تداوم گام های بلند تر در این حوزه تاکید کرد.

کامبیز عباسی همچنین به مکانیزه شدن بیش از ۹۰ درصد از عملیات کشت گندم و برنج تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این در حالی است که در ابتدای کار دولت تدبیر و امید عملیات مکانیزه کاشت و برداشت این محصولات در کشور ناچیز بود و اکنون فقط ۸۰ درصد در برداشت برنج به صورت مکانیزه صورت می گیرد.

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی در خواست کرد که سال آینده در منشور صنعتی، جایگاه صنعت کشاورزی کشور با اهداف افزایش بهره وری و ایجاد امنیت غذایی دیده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید