Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در جلسه شورای تحقیقات استان:

دانش بومی کشاورزی استان گلستان گردآوری شود

جلسه شورای تحقیقات استان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

دانش بومی کشاورزی استان گلستان گردآوری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، جلسه شورای تحقیقات استان با حضور محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، معاونین، مدیران کل دستگاه‌های تابعه، صابری رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، قربانی رئیس موسسه پنبه کشور، محققین و روسای بخش‌های تحقیقاتی با دستور کار چالش‌های روز حوزه تولیدات گیاهی استان، موانع توسعه پایدار استان از دیدگاه منابع طبیعی و آبخیزداری و چالش‌های منابع اعتبار پژوهشی برای تحقیقات علوم دامی استان در محل سالن قدس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: نشست شورای تحقیقات استان باید خروجی اثرگذار بر روی بهره‌وری داشته باشد.

وی افزود: ما می‌خواهیم چرخش تحول‌آفرین بر اساس سند دولت مردمی داشته باشیمT بنابراین باید به مدیریت دانش در بخش تحقیقات کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیریت دانش در تحقیقات مهم است

برزعلی تأکید کرد: لازم است تا دانش بومی استان گردآوری شود و ازآنجاکه دانش بومی در ارقام گندم و خشک‌سالی، سیلاب و موضوعات مختلف وجود دارد نسبت به جمع‌آوری آن اهتمام ویژه داشته باشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر لزوم برگزاری نشست‌های دوره‌ای با مجموعه تعاونی‌ها تأکید کرد و افزود: تشکل‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند به افزایش دانش در بخش کشاورزی کمک کنند و باید به سمت کشاورزی احیا شونده حرکت کنیم.

در پایان این جلسه هر یک از معاونین، مدیران ستادی، محققین، روسای دستگاه‌های تابعه و مراکز تحقیقاتی و در خصوص چالش‌ها و مسائل مربوط به بخش‌های مختلف مباحث خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید