Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم‌نامه منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت شعب بانک کشاورزی گلستان

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تفاهم‌نامه منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت شعب بانک کشاورزی گلستان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت شعب بانک کشاورزی گلستان

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حمید سلامتی بیان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سه هدف اساسی شامل ترسیب کربن، جبران روند تخریب جنگل‌ها در سال‌های اخیر و افزایش سرانه فضای سبز در کشور را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در شرایطی رخ داده که در چند دهه گذشته روند توسعه صنعتی و گسترش صنایع مبتنی بر مصرف سوخت‌های فسیلی سبب شده است که ایران به یکی از کشورهای مهم منتشرکننده گازهای گلخانه‌ای به‌عنوان اصلی‌ترین عامل گرمایش جهانی تبدیل شود و در فهرست 10 کشور اول عامل انتشار دی‌اکسید کربن در دنیا قرار بگیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مدتی است که وزارت جهاد کشاورزی و مهم‌ترین زیرمجموعه محیط‌‌زیستی آن یعنی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف ترسیب کربن یعنی تبدیل بخشی از دی‌اکسید کربن تولید شده در کشور به اکسیژن و همچنین جبران آسیب‌های وارده به جنگل‌ها و افزایش سرانه فضای سبز کشور، طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت را شروع کرده است که هم می‌تواند باعث همراهی بیشتر ایران با برنامه جهانی کاهش انتشار کربن شود و هم به رفع معضلاتی مثل بیابان‌زایی، گرد و غبار و آلودگی هوا کمک کند. 

در ادامه جلسه، مدیر شعب بانک کشاورزی استان گلستان گفت: یکی از محورهای امضاء این تفاهم‌نامه بحث‌های کاشت نهال، آبیاری و مراقبت از نهال‌ها در عرصه‌هایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان معرفی می‌کند است.

وحید صیادی افزود: اطلاع‌رسانی و افزایش دانش مردم نسبت به حفظ و حفاظت از منابع طبیعی تنها وظیفه منابع طبیعی نیست و همه ارگان‌ها باید در کنار منابع طبیعی باشند.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه در خصوص افتتاح حساب و صدور کارت بانکی با طرح و لوگوی همیاران طبیعت برای اعضاء همیاران طبیعت در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به امضاء رسید.

 بیش از 11 هزار همیار طبیعت در سطح استان در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها به طور داوطلبانه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری می‌کنند.

در ادامه جلسه مقرر شد برای کارکنان بانک کشاورزی و خانواده آن‌ها نیز دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار و زمینه عضویت آنان در گروه همیاران طبیعت فراهم شود. همچنین در پایان جلسه دو نهال، توسط وحید صیادی مدیر شعب بانک کشاورزی استان گلستان و حمید سلامتی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در محوطه بانک کشاورزی کاشته شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید