Iranian Agriculture News Agency

صدور مجوز صادرات قزل‌آلا و اسب به اروپا

میگو با تایید آزمایشگاه‌های ایران به اروپا صادر می‌شود

ایانا-کشاورزی: در صورت تایید گواهینامه‌های ایرانی دیگر نیازی به ارسال نمونه در شرایط تحریم فعلی نخواهیم بود، در صورت عملیاتی شده این موضوع صادرات میگو به اتحادیه اروپا تسهیل پیدا خواهد کرد و بهتر از شرایط کنونی خواهد شد.

میگو با تایید آزمایشگاه‌های ایران به اروپا صادر می‌شود

اتحادیه اروپا با صادرات میگو، قزل آلا و کلیات صادرات اسب موافقت کرد. صادرات میگو با تاییدیه در آزمایشگاه‌های ایران، صورت خواهد گرفت.

بهمن عابدی کیاسری مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با اعلام اینکه اتحادیه‌ اروپا با صادرات قزل آلای ایران در قبال تسهیل صادرات گوشت به کشورمان موافقت کرد، گفت: در واقع کمیسیون کشاورزی اتحادیه‌ اروپا از سازمان دامپزشکی درخواستی مبنی بر تغییرات مقررات و تنظیم آن بر اساس استانداردهای جهانی داشت تا واردات گوشت به کشور ما برایشان تسهیل شود.

او با بیان اینکه اتحادیه‌ اروپا از موثرترین و مهمترین مجموعه‌هایی است که در حوزه بین الملل فعالیت می‌کند، افزود: خوشبختانه سازمان دامپزشکی کشور روابط و تعاملات سازنده و موثری را با اتحادیه اروپا برقرار کرده و اتحادیه اروپا نیز واکنش سازنده و موثری را در بحث‌های دامپزشکی با کشور ما داشته است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه جلسات مختلفی در ایران و خارج از کشور با کمیسیون کشاورزی  اتحادیه‌ اروپا انجام شده است، گفت: ایجاد تغییر در الزامات بهداشتی برای واردات گوشت از کشورهای اروپایی به ایران از توافقات صورت گرفته است.

او ادامه داد: از مهمترین این تغییرات که پس از تاییدیه تیم ممیزی صورت خواهد پذیرفت عدم حضور ناظران بهداشتی در تک تک کشتارگاه‌ها در حیطه اتحادیه اروپا خواهد بود.

مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه میگو از محصولات صادراتی ایران است که طی سال‌های گذشته نیز به اروپا صادر می شده است، گفت: از مشکلات این حوزه ارسال نمونه از محصول و تاییدیه پس از آن از اروپا بوده است. بر این اساس از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌ایم که آزمایشگاه مرکز تشخیص کشور که آزمایشگاه مجهزی است را توسط  یکی از آزمایشگاه‌ها و موسساتی که مورد تایید اتحادیه اروپا است مورد ممیزی قرار دهند و در نهایت اگر نیازی  به اصلاح فضا و تجهیزات است تغییرات صورت گیرد تا مورد تایید اتحادیه‌ اروپا قرار گیرد و تاییدیه صادرات در داخل کشور انجام شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه در صورت تایید گواهینامه‌های ایرانی برای این موضوع دیگر نیازی به ارسال نمونه در شرایط تحریم فعلی نخواهیم بود، افزود: در صورت عملیاتی شده این موضوع صادرات میگو به اتحادیه اروپا تسهیل پیدا خواهد کرد و بهتر از شرایط کنونی خواهد شد.

او همچنین در خصوص صادرات اسب به اتحادیه اروپا نیز گفت: نژادهای خوبی در حوزه اسب در کشور ما وجود دارد و همچنین زیرساخت‌های بهداشتی در این بخش مورد تایید است که در صورت تایید برای صدور گواهینامه در این بخش توسط اتحادیه اروپا می‌توانیم صادرات انجام دهیم.

او در پایان با بیان اینکه توافقات کلی در این بخش با اتحادیه اروپا انجام شده است، گفت: اسب‌های ایرانی با توجه به نژادهای خوبی که دارند برای مسابقات نیز می توان آن‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید