Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گندم:

پرداخت مطالبه گندم‌کاران پیش از دوره کشت

ایانا-کشاورزی: خوش‌بین هستیم تا قبل از دوره کاشت گندم، دولت پرداخت مطلوب‌تری داشته باشد و کشاورزان در مضیغه کشت قرار نگیرند.

پرداخت مطالبه گندم‌کاران پیش از دوره کشت

مجری طرح گندم در وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبه گندمکاران تا پیش از دوره کاشت گندم خبر داد.                                 

اسماعیل اسفندیاری‌پور در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا گفت: خوش‌بین هستیم تا قبل از دوره کاشت گندم، دولت پرداخت مطلوب‌تری داشته باشد و کشاورزان در مضیغه کشت قرار نگیرند.

او با بیان اینکه در شورای اقتصاد حق این بوده که از کشاورزان پشتیبانی منطقی‌تری انجام شود، افزود: امیدوارم شورای اقتصاد برای خرید گندم سال آینده جبران مافات کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه در سال‌های 85 و 86 دولت طی 2 سال، قیمت گندم را ثابت نگاه داشت و افزایش نداد، گفت: این موضع انگیزه‌های تولید را کاهش داد و سبب شد تا سال‌های بعد دولت مجبور به واردات گندم شود.

او با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت قیمت تضمینی گندم، افزود: در صورت عملکرد دولت در سال آینده به شکل کنونی قطعا شاهد ضربه به تولید گندم خواهیم بود.

اسفندیاری پور با بیان اینکه برخی از اقتصاددان‌ها و  سیاسیون عقیده داشتند که گندم را به دلیل قیمت پایین آن در بازارهای جهانی، وارد کنیم، گفت: در این صورت با توجه به نوسانات دلار و تحریم‌ها علیه کشور قادر به تامین غذایی کشور با گندم نبوده ایم.

او با اشاره به اینکه بازار جهانی گندم توسط چند کشور آمریکا ، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا، آرژانتین و روسیه تامین می‌شود، تاکید کرد: منطقی نیست که امنیت غذایی کشور را به واردات گره بزنیم.

گفت‌وگوی کامل مجری طرح گندم با ایانا در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید