Iranian Agriculture News Agency

پرونده؛ برندسازی محصولات کشاورزی

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

جهاد کشاورزی از برندسازی محصولات کشاورزی حمایت می‌کند

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در مورد نقش و تاثیر برندسازی در رونق اقتصاد بخش کشاورزی می گوید: تولیدکننده‌های خرد، نه‌تنها توانایی کنترل کیفیت محصولات تولیدی و تولید به اندازه کافی را ندارند، بلکه سیستم مالی آن ها قادر به ایجاد و ساخت برند شناخته شده و محبوب نیست .

علی‌اکبر مهرفرد با بیان اینکه برندسازی با بزرگ شدن شرکت‌های تولیدی - تجاری شکل می‌گیرد که این امر از برنامه‌های در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار می دارد: برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

وی در ادامه به یکی از نمونه‌های موفق در امر برندسازی بخش کشاورزی که در رونق بخش کشاورزی تاثیر‌گذار بوده است، به شرکت کشت و صنعت «روژین‌تاک» در استان کرمانشاه اشاره می کند ومی گوید: این برند یکی از برندسازهای موفق کشور است که در استان کرمانشاه فعالیت خوبی داشته و دارد و با ۳ هزار کشاورز قرارداد همکاری دارد. همکاری‌ای که موجب رونق کشت گوجه فرنگی در آن استان و تنظیم بازار این محصول در منطقه نیز شده است.

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی تاکید می کند: همزمان با تولید، باید بازار محصولات کشاورزی توسعه یابد؛ چرا که تولید بدون بازار و تقاضا مفهومی ندارد .

خبرنگار: علیرضا صفاخو
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید