Iranian Agriculture News Agency

این نمایشگاه از پنجم آذر ماه سال جاری بمدت 4 روز در محل نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق کرمان از ساعت 15 لغایت 21 دایر می باشد.

برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی جنوب شرق ایران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  با حضور عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران سازمان، یازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی جنوب شرق ایران افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه، 50 شرکت تولیدات خود را در زمینه ماشین آلات، ادوات، نهاده ها، تجهیزات آبیاری، تجهیزات گلخانه و موارد مربوط به دام، طیور و آبزیان در 2000 متر مربع فضای مسقف و 1000 متر مربع فضای باز به نمایش گذاشته اند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: باعث افتخار است که امروز در عرصه های مختلف تولید کشاورزی، شاهد تلاش مردان و زنان تلاشگری هستیم که تمام همت خود را در جهت تولید کمی وکیفی انواع محصولات کشاورزی و صنایع وابسته به آن به کار برده اند و با معرفی خدمات و نمایش کالاها و محصولات بخش کشاورزی به مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان، سناریوی زیبایی را برای تولید و عرضه در بخش کشاوزی رقم می زنند.

وی افزود: بخش کشاورزی با ایجاد صنایع بالادستی وابسته به خود مانند؛ صنایع تولید ماشین‌آلات کشاورزی، صنایع تولید تجهیزات آبیاری نوین، صنایع تولید تجهیزات دامداری و دامپروری، صنایع تولید کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی و امثال آن یا صنایع پایین دستی مانند؛ صنعت تولید پارچه و پوشاک، صنعت تولید کاغذ، بخش تولید خوراک دام و طیور و سایر موارد مشابه و نیز صنایع تبدیلی مانند؛ صنایع تولید کنسانتره، کنسرو و کمپوت و نیز صنایع واسطه‌ای مانند؛ صنعت؛ بسته‌بندی، انبارداری و سردخانه‌ای، حمل و نقل و توزیع و نگهداری، سهم مهمی در ایجاد اشتغال و نیز تولید ثروث ملی بر عهده دارد.

سعیدی تصریح کرد: این موضوع به ‌قدری حائز اهمیت است که بسیاری از صاحب‌نظران بخش اقتصادی و دفاعی، عرصه کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد و حفظ استقلال و امنیت پایدار و با ثبات برای کشورها تلقی نموده و عاملی مهم و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی به حساب می‌آورند و معتقدند، این بخش در قیاس با بخش صنعت از اهمیت بیشتر و بالاتری برخوردار است، زیرا نابودی بخش کشاورزی در هر کشور می‌تواند، خطر افزایش وابستگی و گسترش ناامنی به‌ خصوص در شرایط بحرانی مانند؛ زمان وقوع جنگ‌های گسترده را به شدت افزایش داده و حیات و سلامت مردم را در معرض خطر جدی قرار دهد.

سعیدی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی دقیق و  سیاست درست و اصولی در بازاریابی نمایشگاه ها و شرکت در آنها می تواند به دستیابی اهداف توسعه صادرات کمک کرده و با حضور درآن در هر سه حوزه تبلیغات، روابط عمومی و پیش برد فروش، نقش بسیار مهمی ایفا نموده واستفاده بجا از آن منجر به ایجاد ذهنیت خوب  و شناخت صحیح مخاطبان از شرکتها گردد ، توفیق دردستیابی به این هدف، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های وابسته دولتی در بازارهای مختلف می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه  فرصتی به منظور دستیابی سریع، کم هزینه و سهل تر به اطلاعات مورد نیاز بخش های کشاورزی استان در حوزه های مختلف ایجاد کرده و حضور مردم در نمایشگاه به راحتی بتواند منجر به افزایش سهم بازار، افزایش فروش، افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود زنجیره تولید تا مصرف در بخش کشاورزی باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید