Iranian Agriculture News Agency

توسعه بخش کشاورزی استان با نگاه ویژه به مدیریت آب در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در برنامه گفت‌وگوی ویژه گفت: اولویت‌های اصلی سازمان اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت محصولات با نیازآبی کم، توسعه گلخانه، مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی و دیگر آفات، رفع مشکلات حوزه دام و طیور است.

توسعه بخش کشاورزی استان با نگاه ویژه به مدیریت آب در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، داوود بیگلری بیان کرد: راه نجات آب استان کرمان، نگاه ویژه به مدیریت آب در بخش کشاورزی و برداشت برنامه‌ریزی شده از منابع آب زیرزمینی است.

بیگلری اضافه کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، راهبردی هوشمندانه برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری در شرایط  خشک‌سالی و بحرانی منابع آب است که همراهی و همدلی کشاورزان و کارشناسان لازمه اجرای آن است.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستور رئیس جمهور و باعنایت به پیگیری‌های استاندار، خاموشی موتورپمپ‌ها حداقل در مناطق پسته خیز و خرماخیز استان به حداقل رسیده است تا آسیبی به تولید وارد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه گفت: از لحاظ تولید گوشت سفید، جوجه ریزی و تولید جوجه یک روزه در استان پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و میزان گوشت مرغ تولیدی نسبت به قبل افزایش یافته است به طوریکه بازار استانه‌ای هم‌جوار نیز تأمین می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت آبزی پروری در استان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان، با کمبود آب مواجه است، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و منابع آب شور استان پتانسیل بالایی جهت آبزی پروری دارد.

بیگلری با اشاره به اینکه پس از ورود آفت سوسک سرخرطومی به استان اقدامات زیادی شده است، افزود: در تمامی شهرستان‌های درگیر این آفت اقدام به آموزش و برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان شده است و با همراهی کشاورزان می‌توان این آفت را کنترل کرد.

وی یادآور شد: در حالیکه بخش کشاورزی استان کرمان پیشران بخش کشاورزی است می‌توان با ورود بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش کشاورزی را رونق بیشتری بخشید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید