Iranian Agriculture News Agency

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

معرفی باغدار نمونه محصول سالم در کردستان

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باغدار نمونه محصول سالم این استان با تولید ۱۴۹ تُن سیب پاییزه ارگانیک در هر هکتار باغ معرفی شد.

 معرفی باغدار نمونه محصول سالم در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،محمد غفوری، اظهار داشت: فائق رحیمی باغدار سنندجی موفق شد با برداشت ۱۴۹ تن سیب درختی پاییزه سالم و ارگانیک موفق در سال جاری به عنوان باغدار نمونه محصول سالم انتخاب و گواهی استاندارد تشویقی سازمان استاندارد را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه تولید باغداران نمونه در ۲ بخش سلامت و کیفیت بررسی می‌شود، اضافه کرد: محصولات تولیدی این شخص در بین هشت باغدار دیگر استان از شهرستان‌های قروه، سقز، کامیاران و دهگلان در کنار بیشتر بودن از نظر تُناژ، دارای کمترین میزان باقی مانده سموم و کود بود.

غفوری افزود: این باغدار توانست در هر هکتار باغ خود، ۱۴۹ تن محصول سیب درختی برداشت کند که حدود سه برابر بیشتر از میانگین تولید ۵۰ تِنی در این استان است.

وی یادآور شد: نصب ایستگاه پیش آگاهی آفت کرم سیب، تله فرمونی و دیتالاگر، سمپاشی بر مبنای توصیه کارشناسان مرکز خدمات، انجام آزمون‌های خاک و آب، کود دهی بر مبنای توصیه‌های فنی کارشناسان و با اتکا به نتایج آزمایش خاک و انجام هرس اصولی و به موقع،  آیتم‌های مد نظر بررسی سلامت محصولات باغی برای انتخاب برترین‌ها است.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: در انتخاب باغداران نمونه بر اساس سلامت و ارگانیک بودن محصول، بهره‌برداران موظف هستند در کنار تولید محصول بیشتر، بر سالم بودن آن نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید