Iranian Agriculture News Agency

برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کردستان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم برداشت گندم مزارع شهرستان کامیاران گفت: سطح کل گندم آبی و دیم استان 589 هزار و 500 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از یک‌میلیون تن گندم برداشت شود.

برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری بیان کرد: میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان 478 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت ۶/۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئولخاطرنشان کرد: مدیریت مناسب همکاران جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان در مبارزه با عوامل خسارت‌زا، تغذیه مناسب و بارندگی مطلوب سبب شده محصول گندم امسال ازلحاظ کمی و کیفی چشمگیر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سطح استان کردستان تعداد هزار و 631 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت در مزارع را به عهده‌دارند، که برای نظارت بر عملیات برداشت دو اکیپ استانی، 9 اکیپ شهرستانی، بیش از 40 اکیپ مراکز جهاد کشاورزی  و 13 اکیپ بخش خصوصی تعیین و تجهیز شده‌اند.

اسکندری در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما در خصوص نحوه خرید گندم پاسخ داد و گفت: بیش از 82 مرکز در سطح استان آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند.

وی بیان کرد: که اگر کشاورزان تخلف یا کم‌کاری از مراکز خرید دیدند سریعاً به مراکز جهاد کشاورزی یا جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید