Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شکوفه دادن درختان بادام سامان در دل زمستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون به علت گرمای هوا برخی از درختان بادام به‌ویژه در پایین‌دست و مجاور رودخانه زاینده‌رود شهرستان سامان در حال گلدهی و باز شدن است.

شکوفه دادن درختان بادام سامان در دل زمستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: هم‌اکنون به علت گرمای هوا برخی از درختان بادام به‌ویژه در پایین‌دست و مجاور رودخانه زاینده‌رود شهرستان سامان در حال گلدهی و باز شدن است اما گل‌های باغ‌های بادام بالادست این شهرستان هنوز باز نشده است.

ابراهیم شیرانی تاکید کرد: باغات بادام شهرستان سامان و برخی نقاط دیگر استان ۲ سال پیش نیز به‌علت گرمای هوا و گلدهی زودهنگام درختان و پس از آن یک دوره سرما، دچار سرمازدگی و خسارت شد.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ بادام در چهارمحال و بختیاری افزود: از این سطح حدود ۱۰ هزار هکتار در شهرستان سامان است و رقم‌های دیرگل بادام مانند رقم دیرگل شاهرود ۲۰ روز دیرتر نسبت به سایر ارقام گلدهی می‌کنند اما به‌علت اینکه محصول آن‌ها بازارپسند و دارای ارزش اقتصادی نیست با استقبال باغداران مواجه نمی‌شود.

وی یادآور شد: استفاده از رقم‌های محلی به‌ویژه مامایی حتی در صورت سرمازدگی، بازهم با استقبال باغداران چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در شهرستان سامان مواجه است.

شیرانی اظهار کرد: باغداران بادامستان‌ها در چهارمحال و بختیاری نسبت به روغن‌پاشی ولک قبل از باز شدن گل‌ها و انجام چال‌کود برای تغذیه درختان اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید