Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان سطح زیر کشت تولید در سطح دیم‌زارها از ۳۰ به ۶۰ هزار هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

اجرای طرح جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر با اشاره به اهمیت تولید گندم به‌عنوان گسترده‌ترین ساز و کار اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی بیان کرد: این طرح با حضور ۴۰ هزار کشاورز و با استفاده از توان ۱۰ هزار ماشین‌آلات بخش کشاورزی، ۱۲هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و ۱۵ هزار تن بذر از گسترده‌ترین فعالیت‌های کشاورزی است.

وی استفاده از خدمات فنی مهندسی، توزیع و واگذاری ۶۵ دستگاه ادوات کشاورزی به خصوص دستگاه‌های کشت مستقیم، تنوع بذری در بخش دانه‌های روغنی و غلات دیم، تخفیف‌های بیمه‌ای، استفاده بهینه از منابع آب را از جمله مزایای استفاده از طرح جهش تولید در دیمزارها عنوان کرد.

پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح جهش تولید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی از مجریان این طرح در استان پرداخت می‌شود.

محمود ابراهیمی افزود: در سالجاری سطح اجرای طرح در دیم‌زارهای استان به ۶۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی زیرپوشش قرار گرفت که پشتیبانی این کار از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بهره‌وری آب و کمک به امنیت غذایی و انتقال کشت از بهار به پاییز برای استفاده بهتر از رطوبت خاک و تولید بیشتر دردست اجراست، گفت: برای اجرای این طرح پشتیبانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام از جمله جذب کارشناسان، تامین تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی انجام شده است.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید