Iranian Agriculture News Agency

۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، رستم ولی‌پور به‌مناسبت سالروز تشکیل سازمان امور اراضی در نشست با خبرنگاران بیان کرد: رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی در دستور کار است که تا نیمه نخست سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ پلاک زمین کشاورزی مشمول رسیدگی رفع تداخلات در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد تاکنون رفع تداخلات ۲۶۰ پلاک رسیدگی شده است.

ولی‌پور حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را ضروری و مهم اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتی‌متر به خاک زمین‌های اراضی کشاورزی اضافه شود.

وی یادآور شد: زمین‌های کشاورزی به شکل‌های مختلف در حال نابودی و یا تغییر کاربری است و در این راستا یگان حفاظت از امور اراضی وظیفه حفظ این زمین‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها را بر عهده دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: البته زمین‌های متعلق به منابع ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی برحسب ضرورت و براساس ضوابط قانونی واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۷ درصد زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری دارای سند ثبتی شده است و براساس هماهنگی با ثبت اسناد استان کشاورزان معرفی و سندهای خود را دریافت می‌کنند و مشکل آنان با منابع‌طبیعی و آبخیزداری رفع می‌شود.

ولی‌پور تاکید کرد: تاکنون ۱۷ هزار هکتار از مجموع زمین‌های ملی در چهارمحال و بختیاری کسر و به سرجمع زمین‌های مستثنیات مردم اضافه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید