Iranian Agriculture News Agency

فرایند توزیع گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله اول ۲۸ تن گوشت گوساله منجمد در استان وارد شبکه توزیع شده است و تصمیم داریم تا پایان سال ۶ هزار تن گوشت گوساله و گوسفند منجمد تنظیم بازاری در استان توزیع ‌کنیم.

فرایند توزیع گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری،حسین برزگر یان کرد: توزیع گوشت قرمز منجمد با هدف تعدیل قیمت گوشت در استان در فروشگاه‌های بزرگ نظیر شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان و بازار روز توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع گوشت منجمد از روز چهارشنبه در شهرکرد و در ۶ فروشگاه بزرگ آغاز شده و توزیع آن در شهرستان‌ها نیز از روز شنبه شروع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: به جز شهرکرد در هریک از شهرستان‌ها دو فروشگاه که تقاضای خود را به جهاد کشاورزی ارائه داده و شرایط لازم از جمله مقررات بهداشتی را دارند، عامل عرضه گوشت قرمز منجمد هستند و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده تعداد مراکز عرضه گوشت منجمد تنظیم بازاری در استان به ۳۰ مرکز برسد.

برزگر با بیان اینکه توزیع گوشت منجمد قرمز تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر توزیع گوشت گرم وارداتی نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار می‌رود با توزیع این میزان گوشت قرمز، کمبودهای موجود برطرف و قیمت گوشت در استان ارزان شود به طوری‌که قیمت گوشت در بازار امروز نسبت به روزهای گذشته تا حدی کاهشی بوده است.

وی یادآور شد: فروشگاه‌هایی که تقاضای عاملیت عرضه گوشت منجمد را دارند می‌توانند درخواست خود را به سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه و پس از واریز وجه، ارائه مدارک لازم و دریافت مجوز در این طرح مشارکت کنند.

چهارمحال و بختیاری با دو میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۰ هزار راس دام سنگین از مراکز مهم تولید گوشت قرمز در کشور به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید