Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۱۵۲ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون ۱۵۲ واحد تولیدی در ۲۴ شهرک صنعتی در حوزه‌های فرآوری، بسته‌بندی و نگه‌داری با ۸۷۳ هزار تن ظرفیت در بخش‌های تولید خوراک دام، طیور، آبزیان و فرآوری محصولات زراعی و باغی در این استان فعال است.

فعالیت ۱۵۲ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، خالد طاهری بیان کرد: با فعالیت این واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۷۷۷ فرصت شغلی در این استان فراهم شده است.

وی با اشاره به صدور ۳۶ فقره مجوز تاسیس واحد تولیدی در سال جاری در چهارمحال و بختیاری گفت: تامین تسهیلات بانکی مهم‌ترین نیاز کنونی برای تکمیل طرح‌های این استان به شمار می‌رود که انتظار می‌رود بانک‌های عامل حمایت لازم را در این خصوص داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بانکی مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات باغی از جمله هلو، سیب و بادام از مهم‌ترین نیازهای استان است که زنجیره ارزش را تکمیل، ضایعات را کاهش می‌دهد، ارزش افزوده ایجاد می‌کند و با شروع فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرک تخصصی بادام استان که زیرساخت‌های لازم در آن فراهم است، اهداف مورد نظر تحقق پیدا می‌کند.

طاهری گفت: توجه به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان ارشد استان در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی توضیح داد: پرهیز از خام‌فروشی محصولات تولیدی بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و باغبانی در استان و تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده در تولیدات این حوزه‌ها در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کند.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری وابسته به بخش کشاورزی است؛ از مجموع اراضی چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد مساحت استان، سطح زیرکشت محصولات کشاورزی است.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید