Iranian Agriculture News Agency

توزیع گوشت گرم و منجمد در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع گوشت گرم و منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در دستور کار قرار گرفت.

توزیع گوشت گرم و منجمد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی در هشتمین ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در سال جاری بیان کرد: طراحی واردات گوشت گرم و منجمد به داخل استان و توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌منظور کاهش قیمت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به توزیع محدود گوشت گرم و منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری در ماه قبل افزود: هم‌اکنون گوشت گرم و منجمد به‌صورت محدود در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان موجود است اما به دنبال تأمین کالا باقیمت پایین‌تر هستیم.

منزوی به برنامه‌ریزی برای جوجه ریزی و پایداری جوجه‌ ریزی در چهارمحال و بختیاری در ماه‌های آذر و دی سال جاری باهدف نگه‌داشتن قیمت مرغ اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم تأمین کنجاله سویا که دولت قول واردات آن را تا پایان آذرماه امسال داده انجام شود.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری برای تأمین شکر صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در بخش زنبورداران یادآور شد: قرار شد زنبورداران تقاضاهای خود را ابتدای هرماه از سوی صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام و تا ۱۵ هرماه نسبت به واریز وجه اقدام کنند در غیراین‌صورت سهمیه آن‌ها از بین می‌رود و به ماه بعد منتقل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ماه قبل ۲۱۷ تن شکر به اصناف استان داده شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌هایی برای ارائه محصولات تعاونی به همت شهرداری شهرکرد کلید خورده و امید است زودتر راه‌اندازی و محصولات آن به مردم عرضه شود.

منزوی به برنامه‌ریزی برای تأمین و عرضه صیفی‌جات به‌ویژه گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز اشاره و تأکید کرد: قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر به علت صادرات این محصول افزایش‌یافته اما با توزیع گوجه‌فرنگی تولیدی در گلخانه‌های استان این قیمت کاهش می‌یابد.

وی افزود: پیگیری‌ها برای تأمین شیر موردنیاز مدارس چهارمحال و بختیاری انجام‌شده است و این موضوع به‌زودی انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: قصد داریم امسال میوه شب عید استان زودتر از روی درخت خریداری تا قیمت تمام‌شده آن ارزان‌تر باشد.

وی ادامه داد: قسمتی از سیب‌درختی موردنیاز برای تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری خریداری‌شده و تأمین مالی به‌منظور خرید پرتقال در دستور کار قرارگرفته است.

منزوی گفت: پیگیری برای افزایش سهمیه لاستیک تولید داخل برای چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم مشخص بودن کد بهداشتی، قسمت مصوب و نام تولیدکننده دربسته‌های نان توزیعی در سوپرمارکت‌های چهارمحال و بختیاری گفت: این مهم به فروشگاه‌های استان اطلاع‌رسانی شده است و در صورت تخلف با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید