Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور؛

دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به این استان دو تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با هدف توسعه بخش کشاورزی این استان منعقد شده است.

دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین بهرامی بیان کرد: با توجه به برپایی نمایشگاه زنجیره ارزش بادام و بازدید رئیس‌جمهور از این نمایشگاه، آیت‌الله رئیسی بر ضرورت حل‌وفصل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و تأمین منابع برای تکمیل زنجیره ارزش بادام تأکید کرد.

بهرامی ادامه داد: در دور دوم سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری مقرر شد تسهیلات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها و مجتمع‌ها شامل واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری پرداخت شود.

وی یادآور شد: تاکنون دو مورد شهرک کشاورزی شامل شهرک کشاورزی بلداجی و مجتمع قارچ جونقان در این استان فعال بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ازجمله دستاوردهای دیگر سفر رئیس‌جمهور به استان را تأکید بر ضرورت تکمیل و به سرانجام رساندن طرح‌های تأمین و انتقال آب چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در حوضه رودخانه کارون و مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: به همین منظور هم اعتباراتی در خصوص تکمیل این طرح‌ها در جریان دور دوم سفر در نظر گرفته شد.

بهرامی کشاورزی دانش‌بنیان و ورود علم و فناوری (تکنولوژی) به این بخش را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور با حضور در پارک علم و فناوری و نشست با دانش‌بنیان‌ها مورد تأکید قرارداد.

بهرامی توسعه دو برابری سطح گلخانه‌ها از ۳۰ به ۸۰ هکتار را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: توسعه کشاورزی از طریق گسترش سطح گلخانه‌ها ازجمله ضرورت‌هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: بانک‌ها نیز ملزم به پرداخت تسهیلات برای توسعه سطح گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری هستند.

بهرامی توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی را از دیگر الزامات تعیین‌شده برای مجموعه جهاد کشاورزی در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

به گفته وی، در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری احیا، تداوم و توسعه بخش کشاورزی منوط به سرمایه‌گذاری جدی و کلان در این بخش شده است و در همین ارتباط در حضور رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه‌ها برای سرمایه‌گذاری در محل کشتارگاه جونقان و دشت زری برای ایجاد گاوداری سه هزار رأسی بین استانداری چهارمحال و بختیاری و هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کشور منعقدشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در همین ارتباط برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی تأمین گاز و برق مجتمع‌ها، شهرک‌ها و واحدهای تولیدی ضروری است و مقرر شد اعتباراتی در این خصوص تخصیص داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید