Iranian Agriculture News Agency

فعالیت هفت هزار بانوی چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد اعلام کرد: از هشتاد و سه هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان، هفت هزار نفر از آن‌ها بانوان استان چهارمحال و بختیاری هستند که در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی مشغول به فعالیت و کار آفرینی هستند.

فعالیت هفت هزار بانوی چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، بانو میرزاخانی کشاورز اهل روستای نوآباد یکی از این بانوان کارآفرین بخش کشاورزی است.

بانو میرزاخانی با آماده‌سازی یک هکتار زمین در پای کوه جهان‌بین هفشجان و با آبیاری نوین تیپ کشت گیاهان دارویی را بیش از یک سال است که شروع کرده است.

وی گفت: پس از اجاره زمین مذکور و با همکاری مهدی عسگری باغدار ابتدا با جمع‌آوری سنگ، مسطح نمودن زمین و آماده‌سازی بستر با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کشت آویشن باغی و دنایی کردم و نتیجه خوبی از آن گرفتم.

مهدی عسگری باغدار اهل هفشجان که در این مسیر مشاور این بانوی کارآفرین است گفت: برداشت محصول آویشن در چهار دوره برداشت در سال داریم که در هر دوره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو برداشت آویشن‌داریم و انتظار داریم با توجه به شرایط زمین و موقعیت آب و هوایی این میزان رشد داشته باشد. 

مهدی مکوندی مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد نیز گفت: از 14 گونه آویشن موجود در ایران، دو گونه آویشن باغی و دنایی سازگاری مناسب با اقلیم و آب‌وخاک استان دارند و مقاوم به کم‌آبی و خشک‌سالی هستند.

یزدان احمد زاده مجری طرح گیاهان دارویی استان نیز با اعلام این‌که بیش از صد نوع گیاه دارویی توسط کشاورزان استان کشت می‌شود افزود: بیش از هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی ازجمله گل محمدی، زعفران، آویشن، اسطوخودوس و... اختصاص دارد و امسال تاکنون در دو نوبت بهار و پاییز بیش از ۸۰۰ هزار نشاء گیاهان دارویی در بین کشاورزان استان توزیع‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید