Iranian Agriculture News Agency

گامی در راستای افزایش رشد تولید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، از اجرای طرح توسعه باغات در استان در راستای افزایش رشد تولید واشتغال‌زایی در سطح یک هزار و 317 هکتار در دوسال اخیر خبرداد.

گامی در راستای افزایش رشد تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، ابراهیم شیرانی بیان کرد: در دو سال اخیر، توسعه باغات در سطح هزار و 317 هکتار در سطح استان انجام شدکه از این سطح، توسعه باغات در اراضی نو آباد وتغییر الگوی کشت در 300 هکتار، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار شامل احداث و اصلاح و تکمیل سامانه آبگیر 691 هکتار و کشت گیاهان دارویی در سطح 326 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اصلاح و احیا باغات در سطح دو هزار و 332 هکتار، حذف و جایگزینی باغات در سطح 318 هکتار انجام شده است، افزود: همچنین سرشاخه کاری بادام در سال گذشته در سطح 420 هکتار وسرشاخه کاری باغات گردو در سطح 400 هکتار انجام شد.

شیرانی خاطرنشان کرد: از مزایای طرح توسعه باغات می‌توان به مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره‌وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک برنامه‌ریزی شده است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید