Iranian Agriculture News Agency

۲۷ مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات راه‌اندازی ۲۷ مجتمع گلخانه‌ای دولتی در مناطق مختلف استان انجام شده است.

۲۷ مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، دلشاد جهانبخشی  در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری که به‌ میزبانی کارخانه سیمان شهرکرد برگزار شد، بیان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع‌های گلخانه‌ای هزار و ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص آب برای ۲۰۰ هکتار از این مجتمع‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون مجوز راه‌اندازی ۲۸ مجتمع گلخانه‌ای به وسعت ۳۵۰ هکتار برای بخش خصوصی صادر شده است.

جهابخشی به راه‌اندازی ۱۰ هکتار گلخانه با هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هر هکتار گلخانه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد، به‌همین منظور توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری سالانه نیازمند ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال وام است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۴۷ مجتمع دامپروری با ظرفیت هفت هزار واحد دامداری و هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: عملیاتی شدن این طرح با اشتغال‌زایی ۲۸ هزار نفر در مدت پنج سال حداقل ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی این مجتمع‌های دامپروری سالانه ۶۰۰ هزار تن مواد پروتئینی به مجموع تولیدات چهارمحال و بختیاری افزوده خواهد شد.

جهانبخشی با اشاره به فعالیت‌های جهادی برای تسریع در روند توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با دو سال اخیر گفت: در دولت سیزدهم وضعیت راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در بسیاری مناطق استان مانند بلداجی، گندمان و نقنه پس از سال‌ها بلاتکلیفی مشخص و تعیین‌تکلیف شد.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

هم‌زمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رئیس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید