Iranian Agriculture News Agency

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ازآغاز تکمیل بیش از 26 پروژه تامین وانتقال آب از آغاز دولت سیزدهم در استان خبر داد.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر بیان کرد: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه تمام، تعداد 26 پروژه تامین وانتقال آب در سطح بیش از 13 هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد وتعداد 6 پروژه تامین وانتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا ومورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند.

وی افزود: تکمیل پروژه تامین و انتقال آب سرچاه دوازده امام  در سطح 600 هکتار و دهکهنه روگر در سطح 370 هکتار که 15 سال به‌صورت راکد باقی‌مانده بود در این دولت با اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی رونق گرفت و در حال انجام است.

برزگر، با بیان اینک تامین و انتقال آب یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی است، توضیح داد: در همین راستا ۲۸۰ میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و سفر بابت سیاست حوزه آب و اجرای سامانه‌های نوین اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد که بر اساس آن بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب به یک کیلو و ۶۰۰ گرم محصول افزایش یافت و تلاش می‌شود امسال این میزان به یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسد.

وی بیان کرد: امسال اجرای دو هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و مابقی تا پایان سال تأمین می‌شود.

پروژه‌های قابل افتتاح این سازمان در دولت سیزدهم که مناسبت‌های مختلف (هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر) افتتاح شده شامل 239 پروژه (دولتی و خصوصی) با اعتبار 724 میلیارد تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید